Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

3 lectii de marketing de la Old Spice

Tags: lectii de marketing, old spice, fabio, youtube, facebook, twitter

O campanie distractiva, memorabila, ce se doreste masculina. Mintile din spatele campaniei Old Spice dezvaluie cheia spre succesul de marketing. Barbatul Old Spice este "barbatul care miroase cum ar trebui sa miroasa barbatul vostru". Ne intoarcem privirea de la el si vedem oceanul. Cu mana intinsa, Fat-Frumos desface o scoica cu doua bilete pentru un eveniment la care tanjim sa participam care se topesc magic in diamante. Uitandu-ne mai atent vedem ca este calare pe un cal alb.
Am descris pe scurt una dintre cele mai populare campanii virale din toate timpurile care a fost rulata pentru prima oara anul trecut, in timpul unui meci de la fotbal de la Super Bowl. A ajuns instantaneu un fenomen pe internet, depasind toate asteparile Procter&Gamble (compania mama a lui Old Spice). Reclama a adunat 220.000 de vizite pe YouTube in cateva ore, crescand apoi cu 100.000 de vizualizari la fiecare cateva ore. Are acum peste 35 de milioane de vizite. Iar comentariile de intampinare sunt, in majoritate, pozitive.
 
La cateva luni dupa lansare, cand campania parea a-si fi atins punctul maxim, agentia de marketing Wieden & Kennedy a conceput una dintre cele mai memorabile campanii pe social media de pana acum: un maraton de doua zile de filmulete personalizate continand raspunsuri la intrebarile puse de fani pe Twitter si YouTube.
 
Produse de o mica echipa de scriitori, una de filmare si un actor la bustul gol, fiecare raspuns filmat pastreaza acelasi nivel al umorului. In 48 de ore, Old Spice a adunat aproape 11 milioane de vizualizari, 29.000 de fani pe Facebook si 58.000 pe Twitter.
 
Anul acesta, Wieden + Kennedy a dus campania mai departe si a introdus un nou personaj, rivalul barbatului Old Spice Guy: fostul supermodel Fabio. Acesta nu a fost insa foarte bine primit in randul fanilor.
 
Campania Barbatul Old Spice a stabilit un nou etalon pentru modul in care companiile pot sa abordeze publicitatea virala. Old Spice a reusit sa echilibreze partea de continut cu cea de publicitate, lucru accesibil si altora.
 
1. Concentrati-va pe un continut video scurt si cuprinzator.
 
Un studiu recent despre filmuletele online arata ca 82% dintre utilizatorii de internet se uita la filmulete cam 5,6 ore pe saptamana. Si, daca vreti un filmulet care sa fie urmarit, cea mai indicata platforma este, conform comScore, YouTube.
 
In general, pe YouTube, filmuletele trebuie sa fie scurte. Reclamele la Old Spice, de exemplu, nu depasesc 60 de secunde. Iar raspunsurile video mentionate mai sus au fost filmate in cateva ore. 
 
Prin contrast, majoritatea campaniilor de marketing includ un maraton de cel putin doua zile. Luxul de a avea mai mult timp nu inseamna insa ca trebuie sa avem filmulete mai lungi. Si, in cazul in acre campania nu include continut video (de neinteles in aceste vremuri), reclama trebuie sa fie, de asemenea, succinta. Va fi astfel mai usor de digerat si de creat.
 
2. Mentineti interesul fanilor.
 
Majoritatea companiilor isi implica fanii odata ce produsul e gata si este lansat pe piata, dar Old Spice a facut pasul urmator si si-a lasat fanii sa influenteze filmuletele. Iar fanii devin fanatici cand brand-urile lor favorite se dau peste cap sa-si invite audientele in mijlocul distractiei.
 
Cei de la Wieden + Kennedy au stiut ca o campanie de succes nu poate fi coordonata doar de companie: fanii au fost catalizatorul bunului mers al actiunii. 
 
Filmuletele Old Spice au facut ceva ce nu mai facuse nimeni inainte: au personalizat reactiile. In cadrul campaniei in care au introdus si noul barbat Old Spice, creativii i-au last pe fani sa aleaga cea mai importanta parte a povestii: finalul.
 
"Exact ca si restul povestii, am preluat finalul dintr-un comentariu pe Twitter al unuia dintre fani. Ni s-a sugerat ca Isaiah [vechiul barbat Old Spice, nr.r] ar trebui sa se intoarca in timp si sa-l convinga pe Fabio sa renunte", spune un reprezentant al companiei.
 
3. Accesati toate mediile posibile.
 
Cand compania l-a prezentat pe noul barbat Old Spice, Fabio, pe langa spoturile TV si reclamele tiparite, Wieden + Kennedy a facut postari simultane pe Facebook, Twitter, YouTube si pe alte cateva site-uri. Strategia? Sa-i faca pe oameni sa vorbeasca.
 
Luati in calcul toate canalele pe care se poate face reclama. Cateva reclame pe mai multe retele constituie modalitatea perfecta de a atrage cat mai multi fani pentru o anumita cauza. Punand totul pe piata, in acelasi timp, puteti spera ca discutiile generate pe fiecare retea in parte vor converge si vor crea o conversatie si mai profunda.
 
Autor: Petru Scraba


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016