Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 bariere care stau in calea unei comunicari eficiente
Tags: comunicare eficienta, bariere, mesaje, comunicare
Pentru o comunicare eficienta in cadrul organizatiei, mesajele trebuie sa circule rapid, sa ajunga acolo unde trebuie si nu existe "bruiaje" pe drum. Evitati urmatoarele patru probleme, pentru a asigura o comunicare de exceptie in cadrul companiei.
Pentru o comunicare eficienta in cadrul organizatiei, mesajele trebuie sa circule rapid, sa ajunga acolo unde trebuie si nu existe "bruiaje" pe drum. Evitati urmatoarele patru probleme, pentru a asigura o comunicare de exceptie in cadrul companiei.
Angajatii pot fi bombardati cu atat de multe mesaje, incat o parte dintre acestea vor fi ignorate. Oboseala sau plictiseala pot de asemenea afecta calitatea receptarii informatiei.
Solutie: Tineti cont de legea comunicarii: largirea comunicarii intre diferite niveluri ale unei ierarhii duce la cresterea neintelegerii.
2. Formularea necorespunzatoare a mesajului
Un mesaj concis poate totusi sa-si rateze tinta cand este scris intr-un limbaj mult prea academic, pretentios, cu termeni de specialitate, iar el este adresat unei audiente pentru care astfel de aceste cuvinte sunt de neinteles.
Solutie: Folositi cuvinte simple si scurte si evitati jargonul tehnic. Reluati acelasi mesaj intr-o formulare diferita, mai ales in cazul unor mesaje complexe, pentru ca astfel evidentiati principalele aspecte comunicate.
3. Emotiile
Supararea, stresul, frustrarea si problemele afecteaza capacitatea de comunicare individuala, blocand intelegerea deplina a mesajului.
Solutie: Emotiile nu sunt usor de controlat, dar incercati sa ganditi pozitiv, sa ascultati mesajul, nu emotiile, si sa nu considerati orice neintelegere cu cineva drept atac la persoana. Din pacate, in astfel de momente, o persoana crede ca aude tot ceea ce asteapta sa auda mai rau.
4. Diferentele de perceptie
Perceptia reprezinta modul in care o persoana vede realitatea. Din moment ce doua persoane nu beneficiaza de aceeasi experienta, perceptia lor asupra lucrurilor va fi diferita.
Solutie: Atunci cand trimiteti mesaje scrise angajatilor dvs., lectura rapida a acestora face ca unele amanunte prezente in text sa le scape. De aceea, e util sa suplimentati comunicarea scrisa cu un feedback verbal lamuritor.
Ori de cate ori transmiteti un mesaj verbal angajatilor, trebuie sa aveti in vedere felul in care poate fi interpretat de catre acestia. Orice decizie ambigua va fi in general interpretata de catre angajati in varianta cea mai nefavorabila lor, chiar daca decizia nu afecteaza negativ in mod direct angajatii. Incurajati-i pe angajati sa-si exprime parerea in legatura cu mesajul primit. Acest lucru va va ajuta sa intelegeti modul in care este interpretat mesajul dvs.
Autor: MarketingPortal.ro
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.