Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CEO-ul Red Hat ne invata cum sa fim productivi, renuntand la obiceiurile inutile
de Ana Tudor |
Tags: obiceiuri antreprenori, obiceiuri oameni de afaceri, sedinte de afaceri, cresterea productivitatii, liste zilnice
Indiferent in ce domeniu lucram si ce functie avem, in fond cu totii avem acelasi timp la dispozitie pentru a ne realiza si a ne duce la bun sfarsit planurile.
Indiferent in ce domeniu lucram si ce functie avem, in fond cu totii avem acelasi timp la dispozitie pentru a ne realiza si a ne duce la bun sfarsit planurile.
Vom prezenta trucurile lui Jim, pentru cresterea productivitatii prin utilizarea eficienta a timpului fiecarei persoane:
1. In fiecare dupa amiaza de duminica trebuie sa ti planifici calendarul pentru saptamana urmatoare
"In fiecare duminica ma asez comfortabil in fotoliu si imi scriu o lista cu obiectivele importante pentru acest an si pentru fiecare luna in parte. Este indicat sa ai totul organizat, sa stii dinainte ce ai de facut in fiecare zi, pentru ca asta te va tine pe drumul cel bun. Chiar daca obiectivele pe termen lung nu sunt urgente, fiecare pas in realizarea lor este cu siguranta important. Daca nu sunteti atenti, este foarte simplu sa cadeti in capcana si nu acordati atentia necesara obiectivelor "importante", din cauza celor "urgente". Abia la final imi actualizez programul pentru saptamana viitoare, cand stiu deja perioadele de timp in care sunt "blocat" din cauza intalnirilor de afaceri si evenimentelor la care trebuie sa particip. Astfel, stabilesc ce imi doresc sa rezolv cat mai repede si adaug pe lista de prioritati", explica Jim.
2. Rezerva-ti dinainte timp pentru organizare si planificare
"Fiecare persoana are o agenda in care isi programeaza intalniri, evenimente si stabileste obiective realizarea proiectelor. Fa un pas inainte si rezerva-ti timp pentru a realiza sarcinile specifice, cum ar fi lansarea unui nou proiect, stabilirea programului angajatilor, pregatirea prezentarilor, previzualizarea si aprobarea materialelor/proiectelor. Daca nu ai o perioada de timp stabilita special pentru astfel de obiective, peste aceste sarcini vei sari tot timpul sau nu le vei acorda atentia necesara, vei fi intrerupt din cauza altor preocupari si nu te vei putea concentra asupra lor", adauga CEO-ul Red Hat.
3. Realizeaza o lista realista cu lucruri "de facut astazi"
"Obisnuiam sa fac tot timpul liste cu sarcinile zilnice, insa fara sa le programezin functie de timpul necesar pentru realizarea lor. Ce se intampla atunci? Aveam in fiecare zi pe lista mult mai multe sarcini decat puteam rezolva, iar astfel, lista cu lucruri pe care trebuia sa le fac devenea o lista cu lucruri pe care imi doream sa le fac. Este aproape logic, daca stai sa te gandesc ca in zilele in care ai sedinte si intalniri de afaceri care se pot intinde pana la 6 ore, evident ca te vei putea ocupa de alte sarcini mai mult de 2-3 ore", mai spune omul de afaceri.
4. Injumatateste intervalul de timp acordat sedintelor
"Nu stiu de unde a plecat premiza ca o intalnire de afaceri sau o sedinta in interes de serviciu trebuie sa dureze minim o ora. Daca as sta o ora cu fiecare persoana cu care trebuie sa ma intalnesc, as pierde o gramada de timp necesar si nu as mai avea cand sa ma ocup de sarcinile mai mici, dar la fel de importante si urgente", a spus Jim.
5. Renunta la sarcinile multiple
"In mod special in cazul sedintelor lungi si plictisitoare, multi oameni de afaceri sunt tentati sa isi verifice telefonul si sa raspunda la sms-uri si e-mail-uri sau sa mai rezolve cateva sarcini minore cu ajutorul tabletei. Aceste obiceiuri fac intalnirile tot mai putin productive, iar asta te va face sa pierzi mult timp intr-un mod inutil", adaga antreprenorul.
Sursa foto
Autor: Ana Tudor
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.