Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa creezi o reclama TV

Tags: reclama tv, scenariu, productie publicitara, campanie tv

Publicitatea TV a devenit mult mai accesibila in ultimii ani. Succesul unei campanii de publicitate TV depinde de nivelul de targetare si de calitatea reclamei.
Iata cateva sfaturi pentru realizarea unei reclame TV de succes:
 
1. Decide bugetul 
Daca nu stii care este bugetul pentru intreaga campanie, nu vei sti cati bani trebuie sa cheltuiesti pentru reclama. Hotaraste care va fi bugetul si apoi calculeaza costul campaniei TV. Reclama ar trebui sa coste undeva in jurul a 10-20 la suta din costul total al campaniei.
 
2. Angajeaza o companie de productie publicitara
Unele companii isi produc singure reclamele televizate, insa acest lucru nu este recomandat. Agentia care iti planifica intreaga campanie iti poate recomanda o companie de productie respectabila. In cazul in care cauti pe cont propriu o astfel de firma, nu te sfii sa adresezi multe intrebari. Inainte de a confirma orice, redacteaza un contract in care sa se precizeze obiectivele reclamei si care sunt costurile. Astfel, poti evita costurile neprevazute.
 
Chiar daca ai angajat o firma de productie, asta nu inseamna ca nu mai trebuie sa te implici. Asigura-te ca cei care va produc reclama au intotdeauna in minte conceptul si viziunea originala, pentru a nu risca sa te pomenesti cu altceva.
 
3. Hotaraste care este tipul de raspuns dorit
Exista doua tipuri de reclame TV: cele care ofera un raspuns imediat si cele care promoveaza un brand.
 
Reclamele care ofera un raspuns imediat incurajeaza consumatorul sa actioneze imediat, de obicei sunand la un numar de telefon. Aici intra de obicei reclamele la companii care ofera imprumuturi si alte servicii financiare.
 
Reclamele care au ca scop promovarea unui brand se bazeaza pe asocierea unei imagini, scopul fiind ca cei care vizioneaza reclama sa aprecieze un brand prin intermediul acelei imagini. Acestea sunt cel mai des utilizate de companiile de renume care isi fac publicitate la bunurile comerciale. Brand-urile rezultate sunt foarte puternice, insa acest lucru implica mult timp si multi bani.
 
4. Calitatea reclamei
In general, costul reclamei trebuie sa se situeze undeva la maxim 20% din intregul buget pentru publicitate TV si sa ia in considerare tipul reclamei si produsul comercializat. Reclamele care promoveaza un brand sunt mai scumpe, insa atunci cand promovezi un produs calitativ, se merita sa cheltui mai multi bani pentru a te asigura ca reclama infatiseaza imaginea corecta a produsului respectiv.
 
5. Lungimea reclamei
Lungimea standard a unei reclame este de 30 de secunde, insa nu este o regula. Poti realiza o reclama mai scurta care sa fie la fel de eficienta.
 
6. Folosirea oamenilor in reclame
De obicei, oamenii prefera reclame in care sa apara alti oameni, astfel acestia se pot raporta mai usor la produsul oferit.
 
7. Scenariul
Nu uita ca dispui de un timp relativ scurt pentru a capta atentia oamenilor si a iti face auzit mesajul. Prin urmare, se prefera frazele scurte si la obiect. Nu neglija muzica – ar trebui sa existe un fond audio pentru ca oamenii sa recunoasca mai usor reclama ta, chiar si atunci cand nu o vad la televizor.
 
8. Frecventa reclamei
Dupa realizarea reclamei, urmatorul pas este sa te asiguri ca ai gasit o frecventa corespunzatoare la care aceasta sa fie repetata la TV. Trebuie sa ai in vedere ca audienta tinta sa vada reclama cel putin de doua ori.
 
Nu uita sa distribui reclama online. Adaugarea reclamei pe site-uri precum YouTube sau MetaCafe va mari aria sa de vizualizare si iti va oferi posibilitatea sa beneficiezi de feedback-ul oamenilor, prin intermediul comentariilor. Postarea reclamei pe site-ul companiei va spori acest efect.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 8 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016