Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Google: Utilizarea etichetelor H1-H6 in ordine nu este esentiala pentru SEO

Tags: seo, marketing, marketing digital

In cadrul unei recente sesiuni de intrebari si raspunsuri, Gary Illyes, analist in cadrul echipei Google Search, a clarificat importanta utilizarii etichetelor H1-H6 in optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO). Desi aceste etichete sunt benefice pentru structurarea continutului web si pentru accesibilitate, utilizarea lor in ordine ierarhica nu este necesara pentru SEO.

Ordinea ierarhica si accesibilitatea

Reprezentantul Google a subliniat ca respectarea ordinii ierarhice a titlurilor (H1 urmat de H2, H3 pana la H6) este importanta pentru accesibilitate, potrivit Search Engine Journal. Aceasta ierarhie ajuta cititoarele de ecran sa inteleaga structura paginii web, facilitand navigarea utilizatorilor cu dizabilitati vizuale. Totusi, din perspectiva algoritmilor de cautare Google, ordinea exacta a elementelor H1-H6 pentru titluri nu este un factor determinant pentru clasare.
 

Ghidul SEO Google

SEO Starter Guide, care a fost actualizat recent de Google, reitereaza ca utilizarea corecta si ordinea semantica a titlurilor imbunatateste accesibilitatea, dar nu afecteaza direct pozitionarea in rezultatele cautarilor. Google recomanda utilizarea logica a etichetelor H1-H6 pentru a crea o experienta de utilizare mai buna, fara a penaliza site-urile care nu respecta strict aceasta ierarhie.

Asadar, sesi in trecut H1 era considerat cel mai important element de titlu pentru SEO, acest lucru nu mai este valabil. Google nu acorda o importanta deosebita etichetelor H1 fata de alte taguri de titlu in scopul clasarii.

 

Instrumentele SEO externe

Illyes a mentionat ca unele tooluri SEO externe pot oferi sfaturi diferite despre utilizarea etichetelor pentru titluri, insa aceste recomandari nu reflecta intotdeauna algoritmii si criteriile de evaluare ale Google. Este important de inteles ca aceste instrumente pot avea propriile interpretari si metrici, care nu sunt neaparat aliniate cu practicile si ghidurile oficiale ale Google.

Chiar daca respectarea ordinii ierarhice a etichetelor de titlu este benefica pentru accesibilitate, aceasta nu este cruciala pentru SEO din perspectiva Google. Focalizarea ar trebui sa fie pe crearea unui continut bine structurat si accesibil pentru toti utilizatorii, urmand recomandarile oficiale ale Google.

Sursa foto: pexels.com
Autor: Marketingportal.ro


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016