Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Negocierea de gherila sau cum sa te protejezi singur
de Ana Tudor |
Tags: negocierea de gherila, stabilirea liniei de baza, prima conversatie, lucruri neprevazute
Fiecare dintre noi vom fi la un moment dat implicati in procesul de negociere. Negocierea poate fi invatata, la fel ca orice alt talent existent, insa implica atentie, concentrare si asumarea riscurilor din parte ambilor parteneri.
Fiecare dintre noi vom fi la un moment dat implicati in procesul de negociere. Negocierea poate fi invatata, la fel ca orice alt talent existent, insa implica atentie, concentrare si asumarea riscurilor din parte ambilor parteneri.
Pentru a te ajuta, voi prezenta cateva sfaturi pentru a intelege ce este esential sa faci in cadrul unei negocieri, cum sa o duci la bun sfarsit si ce sa faci daca nu vei reusi ce ti-ai propus:
1. Spera la ce este mai bun, dar pregateste-te pentru ce este mai rau
Fii pregatit pentru lucruri neprevazute. Chiar si atunci cand ai un presentiment ca lucrurile vor merge bine, gandeste-te la un plan de rezerva pe care sa il aplici daca totusi esuezi. De exemplu, daca ai nevoie urgenta de bani pentru afacerea ta si te gandesti sa vinzi un bun pentru a-i obtine, nu trebuie sa fie singurul plan. Nu poti sa stii sigur niciodata ca vei gasi un client in timp util, iar afacerea ta poate esua. Trebuie sa ai intotdeauna o alternativa.
2. Intotdeauna este mai simplu sa iti ceri scuze, decat sa ceri permisiunea
Daca faci ceva gresit si lucrurile merg prost, cere-le scuze celor implicati si mergi mai departe. Gandeste-te ca exista posibilitatea sa ai dreptate si sa realizezi o mare tranzactie sau sa faci ceva bun pentru compania ta. Asta te va face sa avansezi in fata celorlalti si sa iti formezi o imagine buna si de asemenea, vei avea o pozitie favorabila in cadrul unei eventuale negocieri, in detrimentul partenerului de afaceri. De exemplu, pentru situatia prezentata mai sus, in cazul in care clientul tau nu este dispus sa ofere suma pe care o ceri pentru produsul tau si apelezi la varianta de rezerva, odata cu trecerea timpului si-ar putea da seama ca era o afacere buna si se va intoarce la tine, insa va achizitiona produsul fie cu acelasi pret, fie cu unul mai mare, pentru ca tu nu mai esti in situatia disperata de a face rost de bani, poate chiar nu mai esti interesat de vanzare.
3. Stabileste esentialul de la prima conversatie
Linia de baza este ceva pur si simplu normal, chiar un fundament al comunicarii dintre tine si un partener de afaceri. Odata ce intelegi ce este normal sau esential pentru o persoana, iti va fi mult mai usor sa depistezi atunci cand deviaza de la linia de plutire. Orice deviatie de la linia de baza poate fi pentru tine un indicator care sa iti arate ca persoana respectiva minte sau iti ascunde ceva si este un motiv pentru a deschide o investigatie. In afaceri, la fel ca si in viata, este important sa fii onest si sa incerci sa negociezi de fiecare data cu integritate si onestitate. In orice caz, trebuie sa te gandesti ca indiferent de faptul ca tu vei fi sincer, implicat si ca vei respecta toate regulile deontologice, asta nu inseamna ca si partenerul tau va face la fel. Din acest motiv, este extrem de important sa te protejezi singur.
Autor: Ana Tudor
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.