Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noul Word of Mouth: Cum pot fi rasplatiti consumatorii care promoveaza produsele companiilor
Tags: word of mouth, clienti, recomandari clienti, recenzii, wom, branduri
Companiile au stiut dintotdeauna ca una dintre marile puteri ale consumatorilor este puterea recomandarii, insa se pare ca odata cu aparitia social media a rasarit si o noua era a word of mouth (WOM).
Companiile au stiut dintotdeauna ca una dintre marile puteri ale consumatorilor este puterea recomandarii, insa se pare ca odata cu aparitia social media a rasarit si o noua era a word of mouth (WOM).
Marketing Week vorbeste despre era in care consumatorii sunt rasplatiti de catre branduri pentru a face recomandari online prietenilor in legatura cu produsele si serviciile lor. Rasplata consta in bani, discount-uri si oferte speciale.
Noua forma de marketing prin WOM nu doar ca permite consumatorilor sa preia controulul asupra mesajului de brand, dar si sa beneficieze de diverse comisioane pentru asta.
Tesco, Debenhams, Pizza Hut si Iceland sunt doar cateva dintre brandurile care-si incurajeaza clientii sa impartaseasca cu altii opinii legate de produsele lor in schimbul unei recompense. De exemplu, retailer-ul Tesco a lansat recent programul Share & Earn (Distribuie si castiga), in cadrul caruia fanii de pe Facebook pot castiga puncte pe cardurile de fidelizare ale companiei daca ii promoveaza produsele in randul prietenilor lor.
„Aparitia retelelor sociale online a crescut numarul clientilor dispusi sa impartaseasca opinii legate de anumite produse si servicii. Iar acest lucru trebuie perceput in mod pozitiv de catre o companie care asaza pe primul plan clientul. Share & Earn este modul nostru de a multumiti clientilor pentru promovarea brandului”, spun directorul de marketing al Tesco.
O alta companie, Stella&Dot, care comercializeaza bijuterii si accesorii a mers inca si mai departe cu acest concept de „promoveaza si castiga”. Astfel, adeptii brandului au posibilitatea de a vinde chiar ei produsele companiei, intr-un soi de „comert social”.
„Comertul online a schimbat modul in care lumea vinde, dar social media are acum un impact si mai puternic. Aparitia retelelor Twitter, Pinterest si Facebook a facut ca word of mouth sa devina viral”, crede managerul companiei Stella&Dot.
Si retailer-ul online Shopstyle a gasit o modalitate ingenioasa de a se folosi de puterea de recomandare a clientilor. Acesta le permite consumatorilor sa creeze propriul continut in cadrul unui proiect numit Shopsense. Este vorba despre un serviciu gratuit care ii plateste pe acei utilizatori care directioneaza traficul de pe blogul sau website-ul lor catre site-ul companiei.
Uneori insa clientii nu trebuie sa faca mare lucru pentru a impartasi cu altii din experienta lor de brand. Iceland, de exemplu, a descoperit ca multi dintre clientii care completeaza chestionare online privind gradul de satisfactie in legatura cu un produs sunt dispusi sa-si impartaseasca parerile cu prietenii lor. Asa ca, Iceland a creat un instrument numit GoRecommend pentru a-i impulsiona pe clienti sa completeze chestionarele. Compania sustine ca datorita acestui instrument 2 milioane de persoane au fost expune unor mesaje de brand via social media.
Cu alte cuvinte, WOM a evoluat de la un mesaj transmis simplu din gura in gura la un mesaj transmis instantaneu catre o masa mare de oameni. Analizele de marketing au aratat ca social media practic a amplificat vocea consumatorului si i-a dat acestuia noi puteri. El are acum posibilitatea de a fi mai aproape de branduri, de a dialoga si interactiona cu ele intr-un mod cu totul nou.
Noua forma de marketing prin WOM nu doar ca permite consumatorilor sa preia controulul asupra mesajului de brand, dar si sa beneficieze de diverse comisioane pentru asta.
Tesco, Debenhams, Pizza Hut si Iceland sunt doar cateva dintre brandurile care-si incurajeaza clientii sa impartaseasca cu altii opinii legate de produsele lor in schimbul unei recompense. De exemplu, retailer-ul Tesco a lansat recent programul Share & Earn (Distribuie si castiga), in cadrul caruia fanii de pe Facebook pot castiga puncte pe cardurile de fidelizare ale companiei daca ii promoveaza produsele in randul prietenilor lor.
„Aparitia retelelor sociale online a crescut numarul clientilor dispusi sa impartaseasca opinii legate de anumite produse si servicii. Iar acest lucru trebuie perceput in mod pozitiv de catre o companie care asaza pe primul plan clientul. Share & Earn este modul nostru de a multumiti clientilor pentru promovarea brandului”, spun directorul de marketing al Tesco.
O alta companie, Stella&Dot, care comercializeaza bijuterii si accesorii a mers inca si mai departe cu acest concept de „promoveaza si castiga”. Astfel, adeptii brandului au posibilitatea de a vinde chiar ei produsele companiei, intr-un soi de „comert social”.
„Comertul online a schimbat modul in care lumea vinde, dar social media are acum un impact si mai puternic. Aparitia retelelor Twitter, Pinterest si Facebook a facut ca word of mouth sa devina viral”, crede managerul companiei Stella&Dot.
Si retailer-ul online Shopstyle a gasit o modalitate ingenioasa de a se folosi de puterea de recomandare a clientilor. Acesta le permite consumatorilor sa creeze propriul continut in cadrul unui proiect numit Shopsense. Este vorba despre un serviciu gratuit care ii plateste pe acei utilizatori care directioneaza traficul de pe blogul sau website-ul lor catre site-ul companiei.
Uneori insa clientii nu trebuie sa faca mare lucru pentru a impartasi cu altii din experienta lor de brand. Iceland, de exemplu, a descoperit ca multi dintre clientii care completeaza chestionare online privind gradul de satisfactie in legatura cu un produs sunt dispusi sa-si impartaseasca parerile cu prietenii lor. Asa ca, Iceland a creat un instrument numit GoRecommend pentru a-i impulsiona pe clienti sa completeze chestionarele. Compania sustine ca datorita acestui instrument 2 milioane de persoane au fost expune unor mesaje de brand via social media.
Cu alte cuvinte, WOM a evoluat de la un mesaj transmis simplu din gura in gura la un mesaj transmis instantaneu catre o masa mare de oameni. Analizele de marketing au aratat ca social media practic a amplificat vocea consumatorului si i-a dat acestuia noi puteri. El are acum posibilitatea de a fi mai aproape de branduri, de a dialoga si interactiona cu ele intr-un mod cu totul nou.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.