Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Puterea culorilor in marketing
Tags: culori, psihologia culorilor, culorile in marketing, materiale publicitare
Ce culori alegeti pentru materialele publicitare? Stiati ca atunci cand alegeti o anumita culoare, aceasta trimite un anumit mesaj celor care o vizioneaza? Sunteti constienti ce fel de mesaj transmiteti prin intermediul materialelor publicitare?
Ce culori alegeti pentru materialele publicitare? Stiati ca atunci cand alegeti o anumita culoare, aceasta trimite un anumit mesaj celor care o vizioneaza? Sunteti constienti ce fel de mesaj transmiteti prin intermediul materialelor publicitare?
De asemenea, jucariile, cartile si site-urile pentru copii contin in general culori primare, in nuante aprinse, din cauza ca aceste culori sunt preferate de cei mici, copiii raspunzand intr-un mod mai pozitiv la acestea decat la nuantele pastelate. Acelasi lucru este valabil in cazul site-urilor pentru adulti: ati observat ca rosul si negrul predomina in cazul unor astfel de site-uri? Acest lucru se intampla deoarece rosul si negrul au conotatii sexuale.
Cu toate acestea, efectele anumitor culori difera in functie de nationalitate, astfel incat este indicat sa se cunoasca preferintele audientei tinta inainte de proiectarea materialelor promotionale. De exemplu, galbenul este o culoare sacra pentru chinezi, insa aceasta semnifica tristete in Grecia si gelozie in Franta. In America de Nord, verdele este asociat geloziei. Oamenii din tarile tropicale raspund mai favorabil la culorile calde, in timp ce popoarele nordice prefera culorile reci.
Cercetatorii au concluzionat ca si obiceiurile in materie de cumparaturi sunt influentate de culori. Cumparatorii impulsivi reactioneaza cel mai bine la rosu-portocaliu, negru si albastru regal, in timp ce cumparatorii cumpatati raspund la culorile roz, albastru deschis, albastru inchis si verde-albastrui. Traditionalistii raspund cel mai bine la culori pastelate: roz, rose, albastru deschis.
Cum puteti pune in aplicare aceste informatii legate de psihologia culorilor? In primul rand, stabiliti care este audienta tinta careia i se adreseaza materialele publicitare si apoi alegeti culorile potrivite care sa influenteze reactiile acelui grup. Iata cateva culori si semnificatia acestora pentru marea majoritate a populatiei:
- rosu – pasiune, pericol, putere, sex
- albastru – incredere, stare de bine
- galben – caldura, fericire
- portocaliu – joaca, caldura
- verde – natura, abundenta, prospetime, crestere
- roz – siguranta, dulceata, crestere
- auriu – prestigiu, bogatie
- negru – eleganta, mister, putere de seductie
- alb – puritate, curatenie, tinerete
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4
din 5
- 3 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.