Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Strategii care ucid companii si cariere
Tags: strategie de afaceri, oameni, manager, management, google
Strategia de afaceri pare sa-i incurce pe oameni. Nu se stie de ce, caci conceptul este unul destul de direct. Sa raspundem, pentru clarificare, la urmatoarea intrebare: cum ne vom atinge telul de a domina piata?
Strategia de afaceri pare sa-i incurce pe oameni. Nu se stie de ce, caci conceptul este unul destul de direct. Sa raspundem, pentru clarificare, la urmatoarea intrebare: cum ne vom atinge telul de a domina piata?
Aici este,d e fapt, si dificultatea. Partea cea mai grea este sa identificam o strategie unica care sa aiba sansa de a reusi in actuala piata extrem de competitiva, o sansa care sa fie ceva mai mare decat cea ca un bulgare de zapada sa faca fata flacarilor Iadului.
In mod ironic, mult prea multi manageri si oameni de afaceri nu ajung la aceasta etapa, caci nu au nici cea mai vaga idee ce este aceea o strategie. Iata si dovezi:
- managerii prezinta obiectivele sau tacticile drept strategii si viceversa;
- nesfarsita dezbatere privind strategie versus executie, ceea ce este o prostie fiindca ambele trebuie sa fie puncte tari;
- cum o expresie simpla ca “planificare strategica" ii face pe multi sefi sa-si dea ochii peste cap, temandu-se de irosirea banilor sau a timpului, ceea ce, in majoritatea cazurilor, este crudul adevar;
- majoritatea cred ca "strategie in cariera" inseamna a-ti gasi o slujba.
- consultantii in managementul schimbarii scot in evidenta imperfectiunile si... atat.
Lista poate continua. Prezentam in continuare cateva strategii care, in mod sigur, ucid companii si cariere:
1. Strategia numita Speranta. Exista o pletora de strategii ale sperantei: sa speram ca cei care ne sunt competitori vor da gres, sa speram ca ai nostri clienti vor decide sa cumpere un produs inferior, sa speram ca lumea se va intoarce cu fundul in sus si va aprecia managementul incompentent si asa mai departe.
2. Strategia du jour. Daca ati ati lucrat vreodata pentru o companie disfunctionala, cunoasteti situatia in care sefii exagereaza mereu si schimba orientarea organizatiei. Este un lucru des intalnit in cazul startup-urilor si a afacerilor mici, ale caror lideri lipsiti de experienta nu stiu prea multe.
3. Viziunea grandioasa. Mult prea multi directori cred ca viziunea grandioasa tine loc de strategie. Fals. Companiile care subscriu acestei viziuni sunt "lovite" din toate partile de competitori mai focalizati.
4. Strategie "copy-paste". Companiile consuma bani si resurse pe tot felul de idei, pentru a vedea daca acestea functioneaza. Seamana cu strategia de diversificare aplicata de Google de a merge pe urmele Apple in telefonia mobila, ale lui facebook in social media, ale Microsoft in sistemele de browsing si operare si ale Amazon in retail.
5. Strategia "nu schimbam nimic" caracterizeaza companiile ai caror lideri sunt inconjurati de persoane care nu-i contrazic niciodata.
6. Idee buna, executie defectuoasa. Rareori, in lumea reala, o idee buna duce singura la castig.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.