Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

​Sa recunoastem - clickbait-ul functioneaza. Iata 9 exemple prin care sa-ti agati cititorii

Tags: clickbait, strategii clickbait, strategii de crestere trafic, idei clickbait

Internautii pot fi adusi cu usurinta pe site-ul tau, insa pentru asta ai nevoie de cateva strategii creative privind titlurile pe care le vei folosi.
1. Template-ul dinamic
La o simpla cautare pe Google putem sa observam cum unele dintre cele mai mari companii folosesc template-uri dinamice pentru a-si usura munca la capitolul SEO, avand in vedere ca sunt prezenti pe mai multe piete unde e important sa se regaseasca printre primele rezultate in fiecare SERP. In cazul in care vreti mai multe detalii despre SERP, puteti da click AICI!

In esenta, daca vom cauta "cele mai bune hoteluri din Romania" vom observa ca primul rezultat care ne apare va arata cam asa: Top 10 Luxury Hotels Romania | 2018 Best Hotels Romania. Nu este un clickbait obisnuit oferit de site-uri obscure de stiri, ci vorbim de o strategie de marketing bine pusa la punct care sa aduca suficienti clienti (ROI) din banii investiti in promovarea pe Google. Totusi, ce observam aici? Acesta este un headline excelent din mai multe motive. In primul rand, este in stransa legatura cu intrebarea adresata motorului de cautare. Asadar, oricine va cauta "cele mai bune hoteluri din Romania" va primi aproximativ acelasi rezultat ca si mine si va fi multumit de ceea ce a gasit. In al doilea rand, foloseste in titlu anul curent, iar asta le arata celor interesati de informatii noi ca ceea ce e in spatele acelui link este actualizat si valabil. 

Un lucru pe care nu il gasim in cautarea mentionata anterior este pretul. Daca vom cauta, spre exemplu,  "cheapest hotels in Romania" vom obtine un rezultat de la tripadvisor, de data asta. Titlul arata asa: The 10 Best Hotels in Romania | For 2018 (from $43). Faptul ca include cele mai mici preturi posibile in titlul afisat in SERP este un lucru excelent pentru ca omul va fi interesat de un punct de plecare, daca isi planifica o vacanta chibzuita. In plus, daca vom schimba Romania cu Croatia, vom observa ca titlul este acelasi, doar ca difera numele tarii. Acesta este template-ul dinamic: The (number) Best (category) in (city), (state) for (year) (from $(lowest price). Tripadvisor a introdus aceasta strategie pentru toate tarile in care este prezent si functioneaza, asadar poti si tu folosi acest lucru in avantajul tau.

2. Folosirea titlurilor
Sa cautam acum "motorcycle helmets". Deruleaza mai jos si priveste primul rezultat organic. Acesta ar trebui sa fie de la RevZilla. Noi i-am mai urmarit pe acestia si fac o treaba destul de buna cu optimizarea SEO pentru e-commerce. Rezultatul care apare este: "Motorcycle Helmets | Fast, free Shipping!" Este un rezultat destul de bun, nu? Titlul aproape ca oglindeste perfect cautarea si, in plus, promite o livrare rapida si gratuita. Aceste doua puncte sunt extrem de importante pentru potentiali clienti care dau nas in nas cu business-ul tau pentru prima data.

Daca ne uitam un pic mai jos la rezultatele cautarii gasim si bikebandit.com cu urmatorul titlu: "Motorcycle Helmets - Best Reviews & Cheap Prices on Motorcycle...". In primul rand, observam ca titlul nu se afiseaza complet. Ar trebui sa eviti de fiecare data acest lucru. Nu presupune niciodata ca un prospect client ar fi interesat sa afle ce reprezinta acele trei puncte de suspunsie, ci ofera-i un motiv bun si clar pentru care sa te aleaga pe tine dintre toate rezultatele care-i apar in SERP, precum au facut cei de la RevZilla. Ce inseamna totusi "best reviews"? Ce-ar trebui sa-mi spuna mie treaba asta, in conditiile in care pe mine ma intereseaza castile pentru motociclete? Deja apar prea multe semne de intrebare. Dac-am putea sa ne exprimam succint la acest punct ar fi: "Keep it short and simple, stupid.".  

3. Coupons.com
Daca vom cauta in Google coupons, atunci primul rezultat ar trebui sa fie Coupons.com cu titlul: Coupons.com Official site | Free Printable Coupons. In SUA acest cuvant-cheie este cautat de milioane de ori intr-o singura zi, asadar sa fii pe primul loc in Google nu e de ici, de colo. In primul rand, un titlu bun este esential. In al doilea rand, e important sa gasesti cele mai importante categorii din care cuvantul tau cheie ar putea face parte sau ce categorii ar putea include el insasi si sa te axezi pe optimizarea lor SEO. In cazul Coupons.com observam la primul rezultat organic ca este vorba despre:
  • printable coupons
  • grocery coupons
  • coupon codes

In unele cazuri, alte site-uri incearca sa optimezeze pentru fiecare din aceste sintagme intr-o singura categorie, iar altii incearca sa le imparta in mai multe categorii. Cea mai buna treaba, insa, este realizata de catre Coupons.com care s-a axat pe trei mari categorii dorite cel mai mult de internauti: Printable Coupons, Grocery & Coupon Codes. Poate, totusi, ar fi trebuit sa incerce si: Get 2.000 Printable Coupons, Grocery & Coupon Codes Now! 

4. Rezultate generate in urma localizarii
Daca vom cauta "car insurance", atunci vom obtine rezultate bazate pe geolocatie. Aici vorbim iarasi de un template bun pus la punct, daca afacerea ta are puncte de desfacere in mai multe orase sau tari. Profita de serviciile de localizare si atrage mai multi clienti!

5. Ghiduri pas cu pas
Un alt lucru care se cauta destul de des pe Google sunt sfaturile si, in special, ghidurile. Asadar, daca ai un astfel de site, asigura-te ca titlul tau e scurt si include query-ul "pas cu pas" pentru a atrage cati mai multi cititori ce pot fi transformati in viitori clienti.

6. Foloseste numere!
Google tinde sa ii puna in varf pe cei care ofera cele mai multe si cele mai bune informatii, asadar daca vei cauta cele mai bune 500 de carti, probabil va aparea in topul cautarilor site-ul care ofera cea mai mare baza de date cu titluri de carti pe care utilizatorul le-ar aprecia. Totul tine de folosirea cifrelor in titlu, totusi. Altfel s-ar putea ca cititorul, prospect client pentru afacerea ta, sa ajunga in alta parte.

7. Promoveaza acuratetea informatiilor
Foloseste in titlul tau sintagme scurte care sa arate ca articolul de pe site-ul tau are un anumit istoric si foloseste date noi, verificate de analisti sau experti. Daca e vorba despre un raport, atunci poti mentiona asta in titlu: Romanii cheltuie mai mult in 2018 fata de 2017 [Raport Nou].

8. Daca vezi ca o strategie functioneaza, atunci folosesti-o si tu! 
Observi ca pe mai multe site-uri exista un cuvant sau sintagma cheie care se repeta, insa este altfel asezata-n titlu? Incearca si tu. S-ar putea sa fii mai bun ca ceilalti si s-ajungi in topul cautarilor.

9. Ofera garantii
Aici este extrem de cunoscuta strategia Altex si Media Galaxy prin care si-au castigat mii de clienti noi.

Noi iti dorim succes, iti multumim ca ai citit acest material si speram ca ti-am fost de ajutor! 

Pe curand!
Autor: Florin P. Amariei


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016