Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
10 intrebari la care sa raspunzi inainte de a lansa un nou produs sau serviciu
Tags: lansare produse, servicii, antreprenori, succes in afaceri, robert ashton, demararea unei afaceri
De ce ne este uneori atat de dificil sa luam decizii bune in afaceri? Antreprenorii de succes se bazeaza intr-adevar foarte mult pe instinct atunci cand demareaza o noua afacere, insa nu apeleaza doar la intuitie, ci se asigura ca iau decizia corecta, adresandu-si mai multe intrebari. Iata ce intrebari ne sugereaza Robert Ashton sa adresam, in cartea sa, Cartea intreprinzatorului (The Entrepreneur’s Book of Checklists: 1000 Tips to Help you Start and Grow Your Business).
De ce ne este uneori atat de dificil sa luam decizii bune in afaceri? Antreprenorii de succes se bazeaza intr-adevar foarte mult pe instinct atunci cand demareaza o noua afacere, insa nu apeleaza doar la intuitie, ci se asigura ca iau decizia corecta, adresandu-si mai multe intrebari. Iata ce intrebari ne sugereaza Robert Ashton sa adresam, in cartea sa, Cartea intreprinzatorului (The Entrepreneur’s Book of Checklists: 1000 Tips to Help you Start and Grow Your Business).
Daca incerci sa vinzi anumite produse sau servicii altora, cel mai important este sa te intrebi daca tu ai fi dispus sa platesti acel pret si sa mai cumperi si a doua oara. Fii sincer cu tine.
2. Clientii ar cumpara produsele si serviciile tale?
Dupa ce ti-ai adresat chiar tie aceasta intrebare, incearca sa te pui in locul clientilor potentiali si sa iti dai seama ce ar gandi si ce ar spune acestia. Pentru a te lamuri, ii poti intreba chiar pe acestia si astfel poti afla raspunsul direct de la sursa.
3. Mai vinde cineva produse sau servicii asemanatoare?
Verifica pe internet si vezi cine mai ofera servicii sau produse asemanatoare sau identice cu ale tale. Cum te poti diferentia de concurenta?
4. Cine este cel mai priceput in domeniul tau de activitate?
Arunca o privire in ograda celorlalti, pentru a vedea cine sunt cei mai buni jucatori din domeniul tau de activitate. Descopera ce anume fac acestia diferit, ce anume le influenteaza succesul. Daca o anumita strategie functioneaza intr-o parte, este posibil sa mearga si in cazul tau.
5. Exista competitie reala pe piata?
Foarte putine idei mai reusesc sa fie cu adevarat originale. Majoritatea ideilor se repeta la nesfarsit, doar abordarea fiind diferita. De cele mai multe ori, este indicat sa ii lasi pe altii sa vina cu ideile originale, iar tu sa fii cel care aduce imbunatatiri reale in domeniu. Ar trebui sa iti faci griji mai degraba daca esti singurul si primul pe piata.
6. Ai pandit concurenta?
Nu este nimic rau in a-ti face aparitia la companiile concurente si a testa oferta lor, ba acest lucru este chiar recomandat. In calitate de client, vei afla cat de bine le merg vanzarile, ce fel de strategii folosesc si ce anume poti aduce tu diferit si deosebit.
7. Intreaba oameni necunoscuti ce parere au despre produsul sau serviciul tau
Vrei sa afli cu adevarat ce parere au oamenii depsre produsul sau serviciul tau? Poti chiar sa opresti oamenii pe strada sau in cadrul unor evenimente si sa ii intrebi unde pot gasi un anumit produs si ce parere au despre acesta.
8. Cum se face ca nimeni nu vinde produsul sau serviciul pe plan local?
Daca iti doresti sa descoperi noi locatii in care sa iti vinzi produsele sau serviciile, poti solicita informatii in acest sens chiar de la magazine care vand produse sau servicii similare. Te poti preface ca esti surprins ca nimeni nu vinde anumite produse sau servicii pe plan local. Asa poti afla povesti despre alti antreprenori care au incercat sa vanda astfel de produse pe piata locala si au esuat.
9. Ce informatii suplimentare pot afla de la furnizori?
Iti poti intreba chiar furnizorii care este motivul pentru care nimeni nu a mai distribuit produse sau servicii similare in acea zona.
10. Ce imi spune instinctul?
Dupa ce ai analizat toate elementele mentionate mai sus, este timpul sa te intrebi sincer: Ce iti spune instinctul? Trebuie sa te asiguri ca ideea ta se bazeaza pe mai mult decat o simpla banuiala sau pornire de moment.
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.