Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

10 pasi pentru o vanzare de succes

Tags: tehnici de vanzare, integelere nevoi clienti, indeplinire nevoi, oportunitate de vanzare, vanzare de succes, finalizare vanzare

A vinde un anumit produs sau serviciu inseamna, in primul rand, intelegerea nevoilor clientilor si oferirea unei solutii eficiente pentru indeplinirea acestor nevoi. Pentru a indeplini nevoile pietei tinta, specialistii in vanzari ne sfatuiesc sa realizam cu succes urmatorii zece pasi simpli.
1. Studierea clientilor
Nu incepeti niciodata o conversatie cu un client fara a va asigura ca ati aflat tot ce se poate despre compania si activitatea acestuia. Cu cat va pregatiti mai temeinic, cu atat discutia cu acesta va fi mai productiva.
 
2. Definirea punctelor ce trebuie aprofundate
Dupa ce ati studiat cu atentie compania si activitatea clientului, creati o lista de puncte ce trebuie aprofundate – lucruri pe care nu le cunoasteti inca privitor la activitatea acestuia.
 
3. Treceti la subiect
Atunci cand va intalniti cu clientul pentru prima data, trebuie sa ii demonstrati ca timpul acestuia este pretios, evitand conversatiile inutile. Puteti incepe conversatia prin adresarea unei intrebari relevante legate de cariera clientului.
 
4. Adresati o intrebare relavanta
Adresati o intrebare relevanta, care sa ajute clientul sa isi clarifice gandurile. Incercati sa intelegeti cu adevarat care este pozitia clientului. Dati dovada de curiozitate.
 
5. Ascultati cu atentie si in mod constient
Ascultati cu atentie clientul si incercati sa ii intelegeti punctul de vedere, fara a incerca sa ii „vindeti” ceva. Trebuie mai intai sa vedeti situatia prin ochii clientului, fara a face nicio referire la o posibila oportunitate de vanzare.
 
6. Demonstrati intelegere
Nu intrerupeti niciodata clientul. Incercati sa redati cele spuse de acesta, pentru a ii confirma acestuia ca l-ati ascultat in mod activ si ca il intelegeti cu adevarat. Evitati discursul tipic comercial.
 
7. Raspundeti in mod corespunzator
Oferiti clientului un raspuns clar si convingator, pentru a ii castiga increderea si a pune bazele unei relatii de lunga durata – ingredientele de baza ale unei vanzari de succes.
 
8. Intoarceti-va la pasul 4
Repetati pasii 4 – 7 pana cand ati inteles cu adevarat nevoile si dorintele clientului. La sfarsitul acestui proces, veti fi dobandit o intelegere mai profunda cu privire la gandurile, ideile si nevoile clientului.
 
9. Obtineti un angajament ferm
Pe masura ce intalnirea se apropie de sfarsit, incercati sa evaluati care vor fi urmatorii pasi de parcurs. Apoi cereti-i clientului sa isi ia un angajament ferm.
 
10. Asigurati-va ca vanzarea se va finaliza
Nu uitati ca dvs. trebuie sa aveti ultimul cuvant. Asigurati-va ca la sfarsitul intalnirii clientul va intreprinde o actiune concreta in vederea finalizarii vanzarii. Comunicati-i acestuia cand il veti contacta pentru a pune in aplicare cele discutate.

Sursa: Inc.com
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 5 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016