Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
3 greseli de evitat in interactiunea cu clientii
Tags: agent de vanzari, prezentare promotionala, intrebari prestabilite, clienti potentiali, agresivitate, produse, servicii
Agentii de vanzari se confrunta deseori cu ostilitate din partea potentialilor clienti. Bineinteles, multe dintre idei sunt preconcepute, insa exista si adevar in spatele acestor temeri de a interactiona cu un agent de vanzari enervant sau agresiv.
Agentii de vanzari se confrunta deseori cu ostilitate din partea potentialilor clienti. Bineinteles, multe dintre idei sunt preconcepute, insa exista si adevar in spatele acestor temeri de a interactiona cu un agent de vanzari enervant sau agresiv.
1. Sa adresezi intrebari prestabilite
Marea majoritate a training-urilor in vanzari isi invata cursantii sa le adreseze clientilor intrebari prestabilite, care au scopul de a descifra nevoile si dorintele acestora. Din nefericire, insa, aceste intrebari sunt de-a dreptul enervante, deoarece le transmit clientilor ca nu sunteti cu adevarat curios sa ii cunoasteti, ci doriti doar sa aflati daca acesta este dispus sa va cumpere produsele sau serviciile.
Aceste intrebari prestabilite au rolul de a dirija atentia clientului inspre produsele oferite de dvs. Acestea pot pune clientul intr-o situatie dificila si repetarea acestora la infinit nu face altceva decat sa ii indeparteze pe potentialii clienti si sa ii irite si mai mult.
In loc sa adresati intrebari standard, este preferabil sa faceti o lista a subiectelor pe care doriti sa le discutati cu clientul, pe care sa i-o inmanati acestuia. In loc sa va puneti clientul la zid, cum s-ar spune, mai bine initiati o conversatie placuta si faceti schimb de informatii, fara sa apelati la tactici ostile sau agresive.
2. Sa te dai mare si tare
Niciunei persoane si, implicit, niciunui client nu ii place sa i se tina predici. Laudarea excesiva a produselor sau serviciilor oferite, in speranta ca respectivul client va fi impresionat, nu este cea mai buna tactica. In loc sa va laudati excesiv expertiza in domeniu sau produsele si serviciile oferite, abordati fiecare client presupunand dinainte ca acesta se pricepe mai bine la administrarea propriei afaceri. Nu ii tineti niciodata predici unui client.
3. Prezentarile promotionale
Prezentarea functiilor, caracteristicilor, beneficiilor produselor si serviciilor oferite nu face altceva decat sa irite potentialii clienti. Dupa ce ati avut o conversatie cu un posibil client, acordati-va o perioada de timp in care sa analizati cele discutate, apoi redactati un email in care sa ii spuneti clientului ce ati inteles si cum credeti ca il puteti ajuta.
Sursa: Inc.com
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
3.5
din 5
- 3 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.