Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
4 elemente esentiale de marketing din spatele succesului IKEA
Tags: ikea, succes, afaceri, elemente de marketing, marketing, promovare, cifra de afaceri
IKEA este cel mai mare retailer international de mobila si decoratiuni interioare cu o cifra de afaceri impresionanta si cu o reputatie pe piata greu de daramat. Este o firma si un concept definit de agilitate, ingeniozitate, calitate si produse moderne la un pret redus. Prin disponibilitatea de multiple produse inovatoare şi strategii de marketing penetrante, a reusit sa-si neutralizeze concurentii prin a convinge clientii de valoarea produselor sale.
IKEA este cel mai mare retailer international de mobila si decoratiuni interioare cu o cifra de afaceri impresionanta si cu o reputatie pe piata greu de daramat. Este o firma si un concept definit de agilitate, ingeniozitate, calitate si produse moderne la un pret redus. Prin disponibilitatea de multiple produse inovatoare şi strategii de marketing penetrante, a reusit sa-si neutralizeze concurentii prin a convinge clientii de valoarea produselor sale.
Dl. Kampard atribuie sucesul firmei modului in care acestia au modelat si controlat mixul de marketing. Acest mix contine 4 elemente esentiale, care sunt valabile in cazul oricarei firme care activeaza intr-o piata libera. Ele sunt produsul, pretul, promovarea si plasamentul (locatia) si sunt elementele principale prin care o firma concureaza pe piata; principalele instrumente pe care le poate controla.
Produs – IKEA proiecteaza produsele sale in asa fel incat sa maximizeze ingeniozitatea, functionalitatea si calitatea acestora la un pret net inferior. Abordarea lor unica este bazata pe convingerea ca cei care cumpara isi pot imbunatati mediul personal de desfasurare prin achizitionarea de mobila si decoratiuni adecvate. De asemenea, produsele IKEA sunt proiectate in asa fel incat sa fie asamblate de catre clienti, pentru a mentine preturile cat mai scazute.
Pretul – strategia IKEA se bazeaza pe suprematie in costuri reduse, adica pe furnizarea de produse cu 30-50% mai ieftine decat ale concurentilor. Aceasta se datoreaza volumului ridicat pe care firma il comercializeaza si puterea de negociere pe care o exercita asupra furnizorilor sai. Mai mult, stilul de comercializare a produselor neasamblate si nedisponibilitatea livrarii la domiciliu fac preturile IKEA net inferioare fata de concurentii sai.
Promovare – promovarea in cadrul companiei IKEA se concentreaza in jurul catalogului lor, dar eforturi de promovare exista si prin alte cai ca si televiziune, internet, mash-uri, etc. Catalogul IKEA exista de 60 de ani si este imprimat in 160 de milioane de exemplare anual; acest catalog este o invitatie permanenta in magazinul IKEA.
Plasament (locatie) – magazinele IKEA sunt de obicei situate in suburbiile oraselor mari, ceea ce ajuta la mentinerea de costuri mici, precum si la abordarea pietei tinta, adica oameni care sunt dispusi sa-si transporte si sa-si asambleze singuri mobila.
Mai mult decat atat, compania IKEA a dorit tot timpul sa transfere valoare catre consumator, creand o situatie in care ambele parti castiga. Oferirea de produse care trebuie asamblate de catre cumparator implica un sacrificiu din partea clientului, sacrificiu care se regaseste in pretul mic al produselor.
Iar IKEA depune eforturi mari pentru a mentine costurile cat mai scazute si totodata sa ofere produse de calitate si atragatoare din punct de vedere al designului. Aceasta situatie inedita creeaza un castig de partea ambelor parti, castig care nu face decat sa mareasca imaginea brandului IKEA si sa le asigure dezvoltarea pe viitor.
Cum poate un antreprenor roman crea valoare pentru clientii sai? Fiind flexibil la cerintele pietei si oferind mereu produse care ofera valoare si calitate consumatorului, dar la un pret rezonabil. Cum poate fi mentinut acel pret rezonabil in conditii de criza economica? Prin eficientizarea tuturor operatiunilor firmei, prin eliminarea risipei de bani si asta nu poate fi facuta decat de conducerea firmei, prin schimbarea gandirii si stabilirea de principii care sa ghideze compania.
Autor: MarketingPortal.ro
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.5
din 5
- 5 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.