Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6 lucruri pe care sa NU le faceti niciodata in vanzari

Tags: vanzari, trucuri, sfaturi vanzari

Nevoia m-a impins deunazi sa apelez la serviciile unei firme cu ceva prestigiu local, ce confectioneaza si monteaza tamplarie termopan sub sigla unui brand nemtesc celebru - Rehau. Pentru activitatea firmei am platit o suma consistenta si am primit, ce-i drept, calitate nemteasca, insa servicii 100% romanesti.
Va voi spune doar ca am primit produsele pe bucati si cu doua saptamani intarziere, dupa amanari, telefoane si reclamatii repetate. Asa am avut insa ocazia sa constat ca unii oameni, chiar de la nivel de management, efectiv nu stiu cum sa se comporte in vanzari si asa s-a nascut o lista de 6 „NU-uri” in materie.

NU va tutuiti clientii – Indiferent de varsta, este inadmisibil sa va adresati la persoana a II-a, singular. Acest lucru este permis numai si numai atunci clientul insusi solicita acest lucru. Am intalnit destui ospatari care isi tratau clientii cu o exagerata familiaritate, familiaritate care in final i-a lasat fara bacsis, iar pe unii chiar fara serviciu.

NU stati jos – Cand un client va paseste pragul, ridicati-va de pe scaun si oferiti-i un loc. Daca persoana respectiva refuza sa se aseze, ramaneti si voi in picioare.

NU mestecati guma in fata clientilor – Este poate cea mai deranjanta forma de lipsa de respect fata de clienti. Daca sunteti sunteti totusi prinsi in fapt, cereti-va scuze politicos si aruncati obiectul de molfait.

NU va plangeti – Niciun client nu vrea sa stie ce probleme ori dificultati intampina compania voastra, ca aveti sau nu suficient personal, un sediu adecvat ori suficient cashflow. Aceste lucruri tin exclusiv de bucataria interna si trebuie sa ramana acolo.

NU va gasiti scuze puerile –Afirmatii de genul „Pentru aceeasi calitate in Germania se plateste dublu si de aceea montajul nostru nu este atat de prompt” sunt nu doar neprofesioniste, ci si enervante. Atata timp cat in contract nu se specifica o astfel de conditionare, este absurd sa fi utilizata drept paravan pentru servcii de proasta calitate. Clientul plateste un produs sau serviciu complet. Cat i se cere, atat da. El isi indeplineste asadar obligatiile contractuale. Este datoria voastra sa faceti la fel.

NU va lasati clientii sa astepte – Nu doar timpul vostru este pretios. Anuntati-va din timp clientii in cazul in care apar intarzieri in livrare, montare etc. In niciun caz nu asteptati sa va sune ei pentru a da lamuriri.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Marketing Portal 13-Sep-2012 09:23:48
Multumim pentru sesizarea omisiunii. Nu este nevoie insa sa fiti si excesiv de acid (a). Se poate intampla oricui.

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016