Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce sa faci cand nu poti finaliza vanzarea

Tags: marketing, vanzari, incredere, potential serios, vanzare, finalizarea vanzarii

Cu totii am trecut prin situatia asta. Dupa nenumarate telefoane, sedinte si multa, multa munca, nu poti sa-l faci pe client sa spuna "Da" si sa treceti la pasul urmator. Exista sute de teorii si idei care explica de ce se intampla asta, pentru ca evenimentul este mai des intalnit decat ne place sa admitem.
Sa lasam teoria la o parte si sa incercam sa gasim o solutie ce poate fi aplicata acum pentru a testa daca ai de-a face cu un client serios sau nu.
 
Problema in aceste tipuri de situatii este ca, in calitate de reprezentant de vanzari, ai investit timp si efort si ultimul lucru pe care vrei sa-l faci este sa renunti si sa pleci. Te gandesti ca prospectul este foarte aproape de a spune da. Fie mandria nu te lasa sa dai inapoi, fie teama de a-i raporta sefului ca toata munca pe care ai facut-o cu acest prospect nu se va materializa intr-un contract.
 
Raspunsul consta in capacitatea de a stabili daca prospectul este intr-adevar un prospect sau nimic mai mult decat un suspect deghizat. Cea mai buna solutie este sa-l implici pe client in procesul de cumparare. Daca nu vrea sa se implice, atunci te foloseste pentru informatii sau ii este frica sa spuna nu. Implica-l rugandu-l sa faca ceva pentru tine dupa incheierea intalnirii. Daca este interesat, o va face. Daca nu, nu. E cat se poate de simplu.
 
Data viitoare cand un client trage de timp. Roaga-l, ca pas urmator, sa revizuiasca ceva. Poate un raport pe care i-l trimiti pe email sau un link. Ideea este sa vezi daca asculta si iti trimite feedback. Aceasta activitate simpla este unul din cele mai bune moduri de a masura seriozitatea prospectului cu care vrei sa faci afaceri. Cineva serios va face ce ii ceri. Reactia lui la cererea ta nu numai ca iti va arata cat de implicat este, dar este si o modalitate prin care el poata sa-ti spuna ca drumul s-a incheiat pentru el. Oricare ar fi rezultatul, tu poti merge mai departe.
 
Un alt instrument cu ajutorul caruia poti masura seriozitatea unui prospect este de a-l ruga sa impartaseasca cu tine informatii confidentiale. Poate fi vorba despre o intrebare legata de focusul strategic al afacerii lui sau de veniturile pe luna in curs. Poate fi orice, dar, cand ii ceri sa dezvaluie ceva ce nu este stiut in afara companiei, vei vedea daca are incredere in tine sau nu. Din moment ce clientii cumpara incredere in ultima instanta, vei sti ca o vanzare se va incheia in momentul in care aflii ceva confidential.
 
Niciuna din tehnicile acestea nu este 100% sigura in stabilirea seriozitatii unui client.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016