Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa-ti transformi ideea intr-o afacere profitabila

Tags: afacere profitabila, idee, produse, servicii, piata

Vrei sa iti transformi ideea intr-o afacere profitabila? Adevarul este ca toti avem idei, insa putini dintre noi le punem in practica. Iata ce ne propune Stephen Key, autorul cartii "One Simple Idea for Startups and Entrepreneurs".
1. Testeaza rapid, testeaza des
Key sugereaza ca, pentru a descoperi daca o idee va functiona sau nu, trebuie sa o testezi de mai multe ori. Adevarata provocare este insa sa testezi produsul sau serviciul chiar pe audienta tinta, pentru a vedea daca potentialii clienti sunt dispusi sa il cumpere.
 
2. Intelege piata
Mai intai de toate, trebuie sa intelegi foarte bine piata: unde anume se incadreaza produsul tau, prin ce difera acesta de celelalte produse de pe piata si daca il poti vinde la un pret convenabil in acea categorie.
 
3. Stabileste costul de productie
Acum este timpul sa stabilesti daca produsul poate fi fabricat la un pret care sa iti permita sa obtii profit. Cum poti afla acest lucru? Contacteaza producatorii, trimite-le specificatiile produselor si afla un potential pret.
 
4. Stabileste marginea de profit
Daca pretul este prea ridicat, produsul tau nu va fi competitiv. Pe de alta parte, daca te bazezi exclusiv pe pret, vei pierde batalia din start. Marginea de profit trebuie sa iti permita sa ramai competitiv, altfel va trebui sa gasesti o alta idee.
 
5. Solicita feedback autentic
Viziteaza cat mai multe centre comerciale si targuri regionale. Arata produsul tau cat mai multor persoane capabile sa ia decizii. Astfel de oameni iti pot spune daca ideea ta este buna sau daca trebuie sa renunti la ea.
 
6. Testeaza produsul inainte sa incepi productia
Creeaza o pagina web prin care sa promovezi produsul. Distribuie pagina pee toate retelele de socializare. Poti crea chiar si clipuri video prin care sa demonstrezi beneficiile produsului si modul de utilizare. Scopul acestor teste este sa descoperi daca exista un interes real pentru produsul respectiv.
 
7. Calculeaza din nou
Daca ai stabilit ca produsul va avea succes pe piata, va trebui sa calculezi din nou costurile de productie si sa te hotarasti daca vrei intr-adevar sa iti asumi riscul.
 
8. Incepe de jos
Vinde primul produs, apoi al doilea, permite-le oamenilor sa afle cat mai multe detalii legate de produsul tau. Stabileste daca trebuie efectuate modificari in ceea ce priveste ambalajul si materialele publicitare. Este important sa ramai aproape de consumatori si sa le iei in considerare opiniile, pentru a descoperi eventualele modificari ce trebuie efectuate. Incepe mai intai la nivel local, apoi te poti extinde la nivel regional, national si chiar global.
 
9. Nu renunta niciodata
Nu trebuie sa reinventezi roata. Pastreaza lucrurile simple si gaseste moduri variate de a fructifica o idee deja existenta. Nu incerca sa faci competitie celor mai importanti producatori din lume, ci doar sa atragi atentia publicului tinta din zona ta.
 
10. Reinventeaza-te in mod continuu
Inoveaza, extinde linia de produse si ramai la curent cu toate noutatile. Orice produs are un ciclu de viata. Nu vei putea castiga o avere de pe urma unui singur produs. Primul produs reprezinta doar inceputul.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016