Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa transformi vizitatorii site-ului in clienti

Tags: clienti, website, rata de conversie, bounce rate, trafic site

Multe dintre companii investesc timp, resurse si multa munca in construirea site-ului de business si in selectarea acelor produse si serivcii care sa fie oferite clientilor potentiali. Dar ce te faci cand nimeni nu viziteaza site-ul respectiv? Sau mai rau, cand acesta are parte de trafic, dar nu si de cumparatori?
Daca rezultatele site-ului sunt sub asteptarile voastre, se prea poate sa aveti o problema legata de rata de conversie a acestuia, ceea ce inseamna practic ca vizitatorii nu se transforma in clienti.

Exista trei scenarii care v-ar putea ajuta sa identificati problemele site-ului si sa gasiti solutiile potrivite.

Scenariul 1: Nici trafic, nici conversii

Pentru a avea parte de conversii pe site este nevoie de doua lucruri: obiective bine definite si vizitatori care sa indeplineasca aceste obiective. Lipsa oricarui element dintre cele doua face imposibila existenta conversiilor.

Drept urmare, dara rata de conversie pare a fi mica, primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa confirmati ori sa infirmati aceasta supozitie. Si faceti acest lucru cu ajutorul Google Analytics. Astfel, veti putea afla daca aveti suficient trafic pentru a avea conversii. Cand faceti analiza, luati in considerare faptul ca, in general, site-urile au o rata de conversie de 1 pana la 5%. Asa inseamna ca la fiecare 100 de persoane care va viziteaza site-ul, intre una si 5 persoane va face achizitiona un produs de pe site, se va abona la newsletter sau va downloda un fisier, dupa caz.   

Asadar, daca traficul este scazut iar rata de conversie e la randu-i scazuta, prima masura pe care trebuie sa o luati este aceea de a atrage mai multi vizitatori pe site. Puteti realiza acest lucru prin diferite metode de promovare, precum publicitate PPC (pay-per-click), SEO, social media marketing sau alt gen de strategie digitala de marketing.

Scenariul 2: Bounce rate mare si conversii scazute

Sa presupunem ca site-ul beneficiaza de un trafic constant insa, chiar si asa are o rata de conversie scazuta. In acest caz, primul pas ce trebuie facut este acela de a apela din nou la Google Analytics, de data asta pentru a analiza bounce rate-ul.

Bounce rate-ul se refera la numarul de persoane care ajung pe website-ul in cauza si il parasesc de indata, fara a da click pe vreuna din paginile sale componente. Un bounce rate mare indica faptul ca vizitatorii nu gasesc imediat ceea ce cauta si drept urmare pleaca inainte de a studia produsele si serviciile pe care le are de oferit.  

Iata cateva lucruri care determina un bounce rate mare:

- site-ul in cauza nu functioneaza cum trebuie ori este inaccesibil pe anumite browsere, impiedicandu-i astfel pe vizitatori sa ii accseze in vreun fel continutul;

- designul website-ului este invechit, lucru care il face sa nu fie de incredere;

- caracteristicile si beneficiile produsului, serviciului sau brandului respectiv nu sunt evidente pentru orice nou vizitator.

Scenariul 3: Engagement ridicat si conversii scazute

Ei bine, si daca aveti destui vizitatori, care mai si interactioneaza cu site-ul insa tot nu beneficiati de o rata de conversie satisfacatoare? In principiu, cauzele unei astfel de situtaii ar fi legate de faptul ca:

- vizitatorii nu isi pot da seama cum sa faca efectiv o achizitie (sau o actiune anume definita drept obiectiv);

- vizitatorii nu stiu de ce ar face o achizitie de pe site-ul respectiv.

Indiferent de care este problema, cel mai bun instrument pentru a o solutiona este testarea. Realizarea unor teste prin utilizarea a diferite versiuni de pagini pe site va scoate la iveala acele elemente care inhiba rata de conversie.

De exemplu, daca sunteti ingrijorati de faptul ca formularul de abonare la site nu este suficient de vizibil, puteti crea doua variante a acestuia pe care sa le amplasati in doua zone diferite ale site-ului. In functie de rata de conversie a fiecarui formular veti decide care dintre ele este mai eficient.

 [Via Entrepreneur] 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016