Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce este important sa-ti tii clientii aproape
Tags: marketing, fidelizare, fidelizarea clientilor, comunicare, mewsletter
Orice afacere isi doreste cat mai multi clienti si, mai cu seama, unii fideli. Ei sunt tinta oricarui om de marketing sau vanzari. O relatie buna gereneaza profit pentru unii si satisfactie pentru altii.
Orice afacere isi doreste cat mai multi clienti si, mai cu seama, unii fideli. Ei sunt tinta oricarui om de marketing sau vanzari. O relatie buna gereneaza profit pentru unii si satisfactie pentru altii.
Totul trebuie gandit in detaliu, de la primul email trimis, la newslettere si asistenta post-vanzare. Pentru ca un client sa fie multumit cu ce i-ai oferit, trebuie sa-l cunosti foarte bine, sa stii ce-l intereseaza. Nu are rost sa trimiti oferte „imbatabile”, caci poti fi imun la o reducere de 90% la ceva ce nu te intereseaza deloc. Cu alte cuvinte, targeteaza-ti mesajul.
Fidelizarea incepe cu prima achizitie. Nu toti clientii tai pot deveni fideli ca la carte (cumparand de la tine indiferent daca ai o oferta sau nu, deschizand newsletterul si recomandandu-te si altora), caci unii vor vana promotiile.
Primii sunt loialii care cauta o relatie stabila, ceilalti sunt pasagerii care vin si pleaca (mai mult interesati de pret decat de valoarea mesajului).
Marketingul online trebuie sa aiba in vedere atat adaugarea de noi adrese, cat si fidelizarea clientilor existenti. Acestia pot sa aduca noi abonati, pentru ca word of mouth este o metoda foarte buna de promovare.
Comunica constant cu clientii, printr-o adresare directa, personalizata. Si, nu, secretul nu consta in campanii continue de discounturi, ci intr-un dialog continuu bazat pe:
- istoria produselor tale, testimoniale, review-uri
- segmentare in functie de preferinte
- felicitari de zilele de nastere ale clientilor, ale copiilor acestora
- raspunsuri la opinii, nemultumiri, sugestii etc.
Daca vrei sa stabilesti gradul de fidelizare al unui client exista anumiti indicatori pe care trebuie sa-i iei in calcul:
- comportamentul: modul in care abonatul interactioneaza cu emailul de la tine, pe ce link-uri da clic, ce produse cumpara, la ce ora citeste emailul, ce rubrica il tine cel mai mult antrenat, cat de mult cumpara, cat de des cumpara, cumpara din magazin, din catalog sau din online,
- daca este abonat la newsletter de peste 6 luni si a si facut cumparaturi in acest timp, este client loial,
- rata de deschidere a newsletterelor: daca un abonat deshide toate newsletterele tale, este fidel, dar uita-te si la rata de deschidere per total.
Sursa: wwww.whiteimage.net
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.