Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fidelizeaza-ti clientii in 9 pasi

Tags: fidelizarea clientilor, clienti existenti, afaceri, relatii, loialitate

Atragerea de noi clienti este importanta pentru orice afacere, insa si mai importanta este loializarea clientilor deja existenti. Clientii fideli sunt de obicei mai satisfacuti de produsele si serviciile oferite, sunt mai dispusi sa recomande si altora compania ta si sa cumpere din nou produsele tale. Iti prezentam mai jos opt strategii eficiente de fidelizare a clientilor.
1. Concentreaza-ti eforturile asupra clientilor existenti
Clientii deja existenti au trecut de anumite obstacole pentru a face afaceri cu tine si sunt mai dispusi sa iti cumpere din nou produsele si serviciile. Concentreaza-te asupra acestora si investeste timp, energie si resurse in fidelizarea lor. Este mai bine sa dezvolti relatii autentice cu acestia decat sa cauti in continuu clienti noi.
 
2. Fii consecvent
Trateaza-ti intotdeauna clientii cu respect, fii sincer cu ei si incearca sa te apropii de ei in mod real. Adopta si mentine un stil profesionist, pentru a castiga treptat increderea clientilor.
 
3. Respecta-ti intotdeauna promisiunile
Daca le-ai promis ceva clientilor, asigura-te ca faci intocmai. Multi asa-zisi „profesionisti” promit ca le vor trimite clientilor anumite informatii sau ca le vor rezolva o anumita problema si nu o fac niciodata. Diferentiaza-te de restul si castiga respectul si loialitatea clientilor respectandu-ti intotdeauna cuvantul dat.
 
4. Cunoaste-ti cu adevarat clientii
Afla cat mai multe informatii despre clientii tai: care sunt sperantele si visele lor, ce preferinte au, ce nevoi au. Adreseaza-le cat mai multe intrebari pentru a-i incuraja sa ti se destainuie. Apropie-te treptat de clienti.
 
5. Solicita feedback
Solicita feedback din partea clientilor la intervale regulate, pentru a afla cum vad acestia compania si ce sugestii de imbunatatire va pot oferi. Asigura-te ca acestia stiu ca opiniile si ideile lor sunt luate in serios.
 
6. Dezvolta o relatie de prietenie cu clientii
Daca iti doresti sa ai clienti fericiti si loiali, atunci cea mai buna metoda este sa devii prietenul lor. Spune-le ca doresti sa ii ajuti si ca pot apela la tine oricand. Clientii apreciaza sa stie ca sunt bineveniti oricand.
 
7. Impartaseste-le informatii utile
Ai vazut un film bun sau ai citit o carte interesanta? Spune-le si clientilor. Acum le poti impartasi orice prin intermediul retelelor de socializare. Ofera-le informatii utile sub forma de articole, carti electronice, cursuri gratuite sau clipuri video interactive.
 
8. Rasplateste-le fidelitatea
Poti implementa un sistem de rasplatire a fidelitatii clientilor. Clientii mai vechi ar trebui rasplatiti pentru faptul ca au ramas fideli companiei. Ofera-le mici premii, produse sau servicii gratuite, invitatii la evenimente, etc.
 
9. Dezvolta-te in mod constant
Nu te opri niciodata din invatat. Dezvolta noi abilitati, traieste experiente noi, iesi din zona de confort cat mai des. Doar asa le vei putea oferi clientilor intotdeauna ceva nou, astfel incat sa ii determini sa iti ramana alaturi mult timp
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016