Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Noile reguli in marketing: 3 sfaturi de la DMS
Tags: marketing, marketing online, david meerman scott, noile reguli in marketing
In 2007, pe vremea cand Facebook facea primii pasi in lumea online, se lansa o carte ce avea sa dinamizeze modul de a face marketing. Cartea a devenit bestseller si a fost tradusa in 20 de limbi.
In 2007, pe vremea cand Facebook facea primii pasi in lumea online, se lansa o carte ce avea sa dinamizeze modul de a face marketing. Cartea a devenit bestseller si a fost tradusa in 20 de limbi.
Faceti cunostinta cu David Meerman Scott (DMS), autor al lucrarii Noile reguli in marketing si PR si specialist in domeniu. Aceste noi reguli se refera de fapt la posibilitatile oferite companiilor de catre internet, intr-o era care nu ne mai apartine noua, ci acestuia.
In ultima editie a cartii sale, David Meerman Scott subliniaza ideea ca accesarea spatiului online nu mai este ce-a fost, nu mai este optionala, este obligatorie. Cu alte cuvinte, nicio companie nu-si mai poate permite sa il ignore. Doar ca nu este suficient sa constati existenta si utilitatea unor instrumente web, trebuie sa stii si cum sa te folosesti de ele. Iar Scott ofera cateva sfaturi in acest sens.
1. Nu creati produse sau servicii "artificiale". Incepeti prin a identifica acea problema pe care piata o are si care si-ar putea gasi rezolvarea in produsele sau serviciile dumneavoastra. Apoi, segmentati problema pe comsumatori. Analizati nevoile si dorintele lor pentru a putea crea continut online menit sa raspunda exact acestor nevoi si dorinte.
De exemplu, daca detineti o pensiune si doriti sa ii faceti o prezentare pe propria sa pagina web, nu va limitati la a spune cat este aceasta de frumoasa si in ce locatie grozava este situata. O solutie mai eficienta este de a crea continut personalizat pentru fiecare categorie de public caruia va adresati, pornind de la nevoile sale specifice. Acest lucru permite site-ului sa fie catalogat intre primele rezultate ale cautarii pe motoare ca Google sau Bing.
2. Diseminati informatii utile prin social media. Odata ce ati creat un continut care tinteste direct problemele consumatorilor, raspanditi-l prin intermediul unor retele de socializare ca Facebook sau Twitter. Dar nu va opriti aici. Va trebui, de asemenea, sa acordati atentie si sa raspundeti celor care sunt interesati de afacerea dumneavoastra.
De exemplu, daca sunteti proprietarul unui hotel, iar o persoana scrie pe Twitter ca se gandeste sa va acceseze serviciile in perspectiva unei nunti, invitati-l sa faca un tur al hotelului. Totodata, este important sa va implicati si in conversatii care au legatura cu domeniul dumneavoastra de activitate, chiar daca nu in mod expres cu afacerea pe care o conduceti. Astfel, veti creste vizibilitatea brandului si veti fi considerat un profesionist in materie.
3. Cand publicitatea traditionala genereaza vanzari, nu renuntati la ea. Daca banii investiti in publicitatea offline sunt cu folos, nu trebuie sa o dati deoparte. Cel mai bine este sa o conectati la cea online, sa va folositi de ambele. In acest sens, una dintre metode este de a include adresa web a companiei intr-o reclama print. De exemplu, daca detineti un restaurant, in reclama print puteti face trimitere directa catre meniul existent pe site.
Una dintre calitatile de baza ale unui om de afaceri este ingeniozitatea, o calitate deseori rasplatita pe masura. Alaturi de sfaturile sintetice prezentate mai sus, Scott ofera in cartea sa un exemplu despre cum un strop de ingeniozitate si ceva iscusinta in utilizarea instrumentelor web pot da un imbold serios afacerii. Iata-l.
Compania X afla ca unul dintre competitorii sai directi, compania Y, a fost achizitionata de un gigant in domeniu. Ca atare, proprietarul companiei X decide sa publice pe blog un articol despre aceasta achizitie si despre beneficiile pe care le aduce industriei respective. Articolul este apoi trimis prin email tuturor clientilor companiei Y. Totul s-a petrecut insa atat de repede, incat majoritatea consumatorilor aveau sa afle din emailul cu pricina despre achizitie. Impactul? Compania X s-a ales cu o buna parte dintre clientii concurentei si cu un profit consistent.
Via entrepreneur.com
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.