Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stabilirea preturilor: aspecte esentiale

Tags: stabilire preturi, produse, consumatori, public tinta

Inainte de a stabili preturile produselor si serviciilor oferite, trebuie sa intelegi modul in care consumatorii percep valoarea. Exista multe branduri care isi stabilesc preturile produselor si serviciilor in functie de costul acestora, uitand sa ia in calcul pretul pe care consumatorul este dispus sa il plateasca.
Atunci cand stabilesti pretul produselor, ar trebui luati in calcul urmatorii factori:
 
1. Afla ce vor consumatorii
Nu este nevoie sa angajezi o firma de marketing pentru a intelege cum vad consumatorii produsul tau in comparatie cu cel al competitorilor. Tot ce trebuie sa faci este sa iti intrebi clientii ce anume le place si sa ii asculti cu atentie, in loc sa incerci doar sa ii convingi sa cumpere produsul respectiv.
 
2. Cunoaste-ti competitia
O intrebare pe care ar trebui s-o adresezi clientilor este "Daca nu ai cumpara de la mine, unde ai merge?" Trebuie sa afli in ce fel difera produsele concurente fata de cele oferite de tine. Pregateste-te sa fi surprins atunci cand vei afla care iti sunt adevaratii competitori si ce ii deosebeste pe acestia de tine.
 
3. Autoevalueaza-te in mod obiectiv si sincer
Este foarte greu sa fii cu adevarat sincer. Majoritatea companiilor isi supraevalueaza aspectele pozitive si ignora avantajele pe care competitorii le au in fata lor. O evaluare sincera si obiectiva este absolut necesara daca doresti sa-ti imbunatatesti imaginea si sa-ti cresti vanzarile.
 
4. Fii constient ca nu toti consumatorii sunt la fel
Oamenii sunt foarte diferiti, nu toti doresc aceleasi lucruri. Atunci cand stabilesti un pret, trebuie sa ai in vedere ce tip de consumatori doresti sa atragi si cu cine vrei sa concurezi. O miscare mai inteligenta ar fi sa stabilesti preturile astfel incat sa atragi un grup tinta de consumatori. Nu incerca sa ii multumesti pe toti pentru ca niciodata nu vei reusi, de aceea este mai indicat sa te concentrezi asupra unui public tinta.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016