Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU: Ce-si doresc barbatii

Tags: barbati, brad pitt, steve jobs, apple, samsonite, bani, libertate

Barbatii isi doresc sa fie Brad Pitt sau David Beckham. Fals. Uitati-va mai bine la Steve Jobs. Ultimele studii arata ca barbatii isi aleg modele din domeniul antreprenorilor. Marketerii sa ia aminte. Cine stie, poate chiar il vom vedea pe Zuckerberg zambind de pe o cutie de cereale sau facand reclama la bere.
AskMen a intervievat peste 2.000 de barbati si 35% dintre acestia au declarat ca antreprenorii sunt modele demne de urmat. Doar 24% au ca idoli sportivi si un infim procent de 8% au admis ca admira personalitati promovate de media (actori, cantareti).
 

Nu este greu sa intelegem de ce. Sa ne gandim la sportivi. Multi barbati ii considera eroi apusi. Da, sunt talentati si bogati, dar succesul lor este rezultatul evolutiei in cadrul unui sistem inchis si ceea ce fac tine mai mult de domeniul entertainment-ului decat al lucrurilor care schimba lumea. Barbatii de azi vor sa aiba succes in cariera si nu cred ca asta se poate intampla prin metode traditionale. Au inteles ca, acum mai mult ca niciodata. succesul implica combinatia antreprenoriala de viziune si inventie. Nu exista o scara ierarhica ce conduce spre postul lui Steve Jobs sau al lui Mark Zuckerberg.
 
Cu alte cuvinte, ambitiile barbatiilor s-au diversificat, s-au amplificat. Va amintiti replica din "Reteaua de socializare"? "Un milion de dolari nu e cine stie ce. Stii ce e grozav? Un miliard de dolari". Barbatii sunt de sase ori mai predispusi decat femeile sa aleaga "bani" ca cea mai apropiata descriere a fericirii. Dar aceste ambitii exacerbate au la fel de mare legatura cu libertatea ca si cu bunastarea. Antreprenoriatul ofera exact asta: libertatea de a ne controla propriul destin.
 
Pentru a ajunge la sufletul barbatilor, marketerii trebuie sa le inteleaga aspiratiile, dar si ce-i inspira. Barbatul momentului ii admira pe cei care sparg tiparele, care constientizeaza riscurile, dar si le asuma oricum, care obtin succesul pe cont propriu. Admiratia de acest tip conduce la identificarea cu un brand. Companii precum Apple au reusit sa o domesticeasca in publicitatea pe care o folosesc sa se promoveze. Mesajul e clar: "Sunt tanar. Sunt creativ". Cu alte cuvinte, "Eu sunt Mac". Si functioneaza. Conform unui nou studiu aplicat de agentia Millward Brown, in 2011, Apple a depasit Google si a devenit cea mai valoroasa companie din lume.
 
Normal, oamenii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produsele Apple, tocmai pentru ca se isi suprapun imaginea peste cea a brand-ului si datorita calitatii superioare a produsului. Increzatori in succesul lor, barbatii sunt dornici sa investeasca in calitate de la bun inceput, iar marcile destepte s-au adaptat. Un exemplu bun este Samsonite, care se promova in anii ‘70 doar ca marca unor valize foarte rezistente, iar acum tinteste spre barbatii care viseaza la scara mare, oferind si robustete, si rafinament.
 
Totul se reduce la libertate, libertatea de a fi ceea ce vrei si ceea ce-ti doresti sa fii. Si, in anticiparea acelei libertati, barbatii isi exerseaza putearea de cumparare intr-un mod aspirational. Devin constienti de calitate si tintesc spre ce-i mai bun in fiecare zona a vietii.


 
Autor: Petru Scraba


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016