Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Tehnici simple de crestere a bazei de clienti
Tags: cresterea bazei de clienti, clienti existenti, fidelizarea clientilor, tehnici de vanzare, recomandari, cross-selling, up-selling, next-selling
Orice companie trebuie sa stie cum sa creasca numarul de clienti, dar si cum sa ii pastreze pe cei vechi. Exista mai multe modalitati de crestere a bazei de clienti si fidelizare a celor existenti, printre care cele mai importante sunt: convingerea clientilor existenti sa cheltuie mai mult si incurajarea acestora sa recomande si altora serviciile si produsele companiei.
Orice companie trebuie sa stie cum sa creasca numarul de clienti, dar si cum sa ii pastreze pe cei vechi. Exista mai multe modalitati de crestere a bazei de clienti si fidelizare a celor existenti, printre care cele mai importante sunt: convingerea clientilor existenti sa cheltuie mai mult si incurajarea acestora sa recomande si altora serviciile si produsele companiei.
Pentru inceput, trebuie sa te asiguri ca toti clientii sunt multumiti de calitatea produselor si serviciilor oferite, de pretul si performanta acestora. De-abia apoi poti sa ii incurajezi sa cumpere si alte produse, sa aleaga servicii mai scumpe sau sa isi prelungeasca contractele.
Programe de cross-selling – Incurajarea clientilor care cumpara un produs sa achizitioneze si produse adiacente.
Programe de up-selling – Promovarea unor produse mai scumpe. Convingerea clientilor sa cumpere si alte produse mai scumpe, alaturi de cel deja achizitionat.
Programe de next-selling – Concentrarea asupra urmatoarei comenzi. Incurajarea clientilor sa semneze un contract pe termen mai lung sau alte strategii care sa asigure continuitatea si fidelizarea clientilor.
Impartirea unui produs in mai multe – Daca un produs este complex sau dispune de functii multiple, acesta poate fi impartit in mai multe produse, care sa fie vandute separat, pentru cresterea valorii comenzii. Aceasta strategie functioneaza in special in cazul produselor de software si tehnologie.
Exista multe tehnici de crestere a vanzarilor ce pot fi utilizate in mediul online, cum ar fi:
- sugerarea unor produse similare sau populare pe pagina de confirmare a comenzii
- oferirea de reduceri si oferte speciale pentru cresterea valorii comenzii, in special pe pagina de confirmare a comenzii
- trimiterea de email-uri cu oferte pentru produse sau servicii noi
2. Cum convingem clientii sa recomande si altora produsele si serviciile companiei
Recomandarile din partea clientilor sunt cele mai eficiente metode de promovare. Exista multe instrumente si strategii de marketing care au scopul de a ajuta clientii existenti sa recomande produsele si serviciile companiei. Iata-le pe cele mai importante:
- oferirea de reduceri si produse gratuite celor care distribuie ofertele prietenilor
- incurajarea clientilor sa dea „like” produselor si serviciilor pe Facebook
- crearea de concursuri si oferirea de premii pentru cei care dau „Like”, „Share”, etc.
- scoaterea in evidenta a butoanelor de call-to-action pe site-ul companiei
- incurajarea recomandarilor scrise si oferirea de stimulente celor care le ofera.
Sursa: Entrepreneur
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
3.5
din 5
- 13 voturi.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Articole similare
Ultimele articole
Mai multe articole despre fidelizarea clientilor
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.