Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transforma-te intr-un lider empatic in 4 pasi simpli

Tags: lider empatic, empatie, antreprenor, angajati

In calitate de antreprenor sau lider, esti responsabil de construirea unei echipe puternice si trebuie sa te asiguri ca angajatii tai isi fac treaba. Pentru a putea realiza acest lucru cu succes, va trebui sa cultivi empatia, sa poti vedea lucrurile din perspectiva celuilalt.
In special in cazul liderilor, empatia se refera la capacitatea de a intelege cum esti perceput de ceilalti. Trebuie de asemenea sa intelegi calitatile si defectele angajatilor, precum si ceea ce ii motiveaza.
 
Cum poti deveni un lider empatic? Iata ce poti face:
 
1. Observa-ti si revizuieste-ti comportamentul
Pentru a intelege reactiile celorlalti, observa-ti comportamentul in cadrul unui grup. Incearca sa observi de cate ori esti intrerupt de ceilalti in cadrul unei sendinte si cat timp petreci vorbind. Este posibil sa descoperi ca petreci mai mult timp vorbind decat ai crede.
 
2. Opreste-te si asculta
Un lider bun este constient de faptul ca toti angajatii sai sunt diferiti. Este important sa intelegi ca fiecare persoana este diferita, sa ii intelegi actiunile si reactiile. In cadrul urmatoarei sedinte, opreste-te si observa, ascultand discutia dintre angajati si modul in care fiecare dintre interactioneaza unul cu altul.
 
3. Increde-te intr-un coleg empatic
Daca simti ca nu poti fi empatic, poate ca ai nevoie de un coleg de incredere care sa te ajute. Alege o persoana care cunoaste indeaproape angajatii si care iti poate oferi informatii pretioase cu privire la modul in care ar trebui sa te raportezi la fiecare in parte. Aceasta persoana iti poate oferi de asemenea feedback sincer privind propriul tau comportament.
 
4. Nu confunda empatia cu amabilitatea
Cei mai buni manageri sunt empatici atunci cand este necesar. Steve Jobs a fost cunoscut ca fiind un om extrem de exigent si aspru, insa fostii sai angajati sustin ca acesta era pe deplin constient de calitatile, slabiciunile si motivatiile angajatilor sai. Liderii de exceptie sunt empatici, insa au si curajul necesar sa faca treburile mai putin placute.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016