Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
10 elemente cheie ale Planului de Marketing
Tags: plan de marketing, marketing, definire obiective, produse, servicii, audienta tinta
Orice companie ar trebui sa aiba un plan de marketing care sa ii serveasca drept ghid in activitatile zilnice. Acest plan nu trebuie neaparat sa fie foarte elaborat, insa trebuie sa defineasca anumite informatii cheie referitoare la piata tinta si propunerea unica de vanzare.
Orice companie ar trebui sa aiba un plan de marketing care sa ii serveasca drept ghid in activitatile zilnice. Acest plan nu trebuie neaparat sa fie foarte elaborat, insa trebuie sa defineasca anumite informatii cheie referitoare la piata tinta si propunerea unica de vanzare.
1. Definirea produselor/serviciilor
Descrieti produsul sau serviciul oferit intr-o maniera simpla, pe intelesul tuturor. Descrieti misiunea companiei si beneficiile oferite clientilor.
2. Audienta tinta
Dupa ce ati definit produsul sau serviciul oferite, va trebui sa descrieti in detaliu audienta tinta. Fiti cat mai specific, identificand trasaturile cheie ale publicului vizat.
3. Definirea obiectivelor
Stabiliti standardele de performanta si obiectivele pe care doriti sa le atingeti. Stabiliti atat obiective pe termen scurt, cat si obiective pe termen lung, si aveti grija ca aceste obiective sa fie specifice, masurabile si realizabile.
4. Identificarea competitiei
Cine sunt competitorii dvs? Sunt acestia companii importante sau sunt firme locale, de mici dimensiuni? Este produsul sau serviciul oferit de compania dvs. suficient de deosebit incat sa poata infrunta competitia? Este important sa intelegeti cum gandeste concurenta, pentru a va putea pozitiona mai bine si a concepe un mesaj personalizat audientei tinta.
5. Stabilirea preturilor
Estimati beneficiile clientului si definiti obiectivele de ordin financiar.
6. Stabilirea bugetului de marketing
Stabiliti suma ce va fi alocata lunar sau trimestrial Departamentului de Marketing. Evaluati deciziile de marketing si monitorizati toate initiativele.
7. Alegerea canalelor de distributie
Dupa ce ati terminat planificarea, este timpul sa identificati strategiile de marketing pe care le veti utiliza. Generati cat mai multe idei de atingere a pietei tinta. Fiti cat mai creativ, fara a cenzura ideile mai „nebune”. Alegeti cele mai bune idei care pot fi executate incadrandu-va in buget.
8. Stabilirea unor actiuni specifice
Fiecare idee trebuie insotita de anumiti pasi specifici. Daca doriti sa oferiti clientilor brosuri, va trebui sa concepeti textul, sa alegeti culorile si imaginile, etc. Enumerati toti pasii necesari in vederea atingerii obiectivului final.
9. Stabilirea unor termene limita
Dupa ce ati stabilit care sunt actiunile specifice, va trebui sa stabiliti si termene limita pentru fiecare in parte. Termenele trebuie sa fie rezonabile, totusi este indicat sa existe un anumit simt al urgentei.
10. Asumarea raspunderii
Oricat de eficient ar fi planul dvs. de marketing, daca nu este implementat, va fi complet inutil. Asadar, este esential sa va asumati raspunderea si sa va luati angajamentul de a il duce la indeplinire.
Autor: Adelina Moisan
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.75
din 5
- 4 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.