Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6 esecuri de rebranding

Tags: rebranding, esec, new coke, tropicana, gap

Schimbarea face parte din insasi esenta lucrurilor. Companii si branduri simt uneori nevoia unui refresh, unei reconsiderari a strategiilor, a elementelor de identificare a marcii, menite sa le sporeasca popularitatea si vanzarile. Problema e ca schimbarile nu sunt intotdeauna fericite si nici bine primite de catre consumatori.
Au simtit acest lucru chiar pe pielea lor o sumedenie de branduri, iar cand s-au lovit de nemultumirea generala au inteles ca, in anumite cazuri, vechiul e mai bun decat noul. Asa au decis sa se intoarca la stilul clasic.
Printre companiile care au incercat sa integreze si sa livreze schimbarea se numara Coca-Cola, Gap, PepsiCo, MasterCard, Pizza Hut sau British Airways. Iata si povestile lor de insucces in branding (via Business Insider).  

Tropicana – In 2009, PepsiCo a adus ample modificari de imagine brandului sau Tropicana,  fara a realiza cat atasati erau consumatorii de celebrul design cu paiul de suc infipt intr-o portocala. Pentru noul ambalaj se renuntase cu totul la aceasta imagine, iar consumatorii l-au perceput drept comun, urat si chiar stupid. Dupa cateva luni in care a tot adunat plangeri si a piedut 20% din vanzari, compania a revenit la vechiul design.

Tropicana tries to streamline its packaging, but ultimately brings back the orange.

Coca-Cola Classic
– Pe cand lupta dintre ea si Pepsi era cum nu se poate mai apriga, Coca-Cola a considerat ca e momentul oportun pentru o schimbare totala. In 1985, compania inlocuieste Coca-Cola Classic cu New Coke, bautura noua de la ambalaj si pana la gust. Dar ceea ce se dorea a fi o miscare inteligenta s-a dovedit a fi unul dintre cele mai rasunatoare esecuri de rebranding din istorie. Consumatorii au respins noua formula, iar dupa cateva saptamani de la lansare, compania a reintrodus vechea bautura.
New isn't always better when it comes to Coca-Cola.

British Airways – In 1997, British Airways au inceput un proces de rebranding prin care se dorea inlocuirea steagului britanic amplasat pe coada avioanelor cu unele creatii ale artistilor din intreaga lume. Dupa numeroase reclamatii primite atat de la pasageri, cat si de la angajati, s-a pus capat rebrandingului, iar steagul national si-a reluat locul.

British Airways ditches the Union flag, then brings it back.

Gap
– Nici brandul de imbracaminte nu a avut mai mult succes cu schimbarea de design. Gap si-a modificat logo-ul in octombrie 2010, insa „minunea” n-a tinut decat o saptamana. La presiunea consumatorilor, compania a ramas cu vechiul logo.
Gap's new logo outrages the public.

MasterCard – Si MasterCard a incercat sa-si schimbe logo-ul; se intampla in 2006. De data asta insa nu schimbarea in sine a produs nemultumire, ci designul prospus, considerat nepotrivit si urat de-a dreptul.
MasterCard's logo is just plain ugly.

Pizza Hut – In 2009, a incercat sa scape de cuvantul „pizza” din logotip-ul sau, o idee absolut neinspirata. „The Hut” suna mult prea sec.
Pizza Hut tries to go it without the
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016