Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

6 greseli majore in cercetarea de piata. Evita aceste greseli!

Tags: cercetarea de piata, greseli, afacere, resurse, riscuri

Cercetarea de piata este indispensabila, indiferent de proportiile afacerii de care ne ocupam. Riscurile fac parte din ceea ce incercam sa facem si tocmai de aceea trebuie sa le acceptam, dar sa invatam prin ce moduri le putem preveni sau macar diminua. Atunci cand facem o cercetare de piata, incercam sa identificam aceste riscuri pentru a ne asigura ca afacerea nu va avea de suferit in viitor din cauza unor pericole pe care nu le-am interceptat la timp.

Iata doar cateva dintre cele mai des intalnite si cele mai mari greseli din acest domeniu:

1. Crezi ca aceste masuri sunt costisitoare. In realitate, nu sunt. Cel putin, nu costa atat de mult incat sa nu ni le putem permite, chiar si atunci cand dezvoltam o afacere mai mica. Iar o afacere mai mica nu isi permite, in realitate, sa se confrunte cu riscurile pe care nu le-a eliminat printr-un astfel de studiu.

2. Folosesti doar studiile generale. O cercetare de piata, in prima etapa, implica acele cunostinte pe care le obtinem in urma contactului direct cu piata, fie ca vorbim de intalniri sau sondaje. Un alt aspect al cercetarii de piata presupune colectarea informatiilor care ofera date generale despre o afacere similara. Doar primul tip de cercetare ofera insa informatii cat mai concentrate si reale legate de afacerea ta.

3. Folosesti Internetul. Chiar daca marea de resurse de pe Internet poate parea coplesitoare si ne poate entuziasma, sa retinem ca, in acest caz, sondajele si contactul cu clientii sau potentialii cumparatori valoreaza mult mai mult.

4. Ajungi la un drum aparent inchis. Entuziasmul de la inceputul afacerii poate sa dispara pe masura ce afacerea devine din ce in ce mai complexa, necesita din ce in ce mai multa munca si supune la mai mult efort. Doar cei care rezista in acest punct de cotitura in care motivatia poate sa dispara foarte usor vor reusi sa ajunga acolo unde si-au propus si isi vor da seama ca acel punct a fost definitoriu pentru afacerea lor.

5. Ceri informatii numai de la cei apropiati. De multe ori, cei apropiati nu vor fi obiectivi cand li se va cere parerea in legatura cu un produs, un serviciu sau orice alt aspect legat de afacere. Vor dori sa te menajeze sau vor fi pur si simplu entuziasmati peste masura de ceea ce ai realizat. Informatiile cele mai pretioase vin insa din critici si obiectivitate.

6. Adopti o atitudine de companie mare. E drept ca trebuie sa gandim maret ca sa parem mari in ochii celorlalti, insa trebuie sa stim ce masuri sa aplicam si sa ne constientizam adevarata dimensiune pentru a nu face vreun pas gresit. Pe de alta parte, chiar si atunci cand avem experienta in domeniu, trebuie sa acceptam ca piata se schimba in permanenta si ca cercetarea de piata ne va situa intotdeauna in prezent.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016