Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Afacerea ta depinde de pozitionarea corecta a brandului pe piata
Tags: pozitionarea brandului, pozitionare excesiva, marci, pozitionare confuza, strategie marketing
Putem sa ne imaginam o harta a preferintelor consumatorilor sau, mai bine zis, o scara. Pozitionarea brandului se refera la locul pe care il ocupa produsul nostru printre preferintele consumatorilor. Mai exact, tine de motivele care ii determina pe consumatorii-tinta sa aleaga brandul nostru inaintea altora.
Putem sa ne imaginam o harta a preferintelor consumatorilor sau, mai bine zis, o scara. Pozitionarea brandului se refera la locul pe care il ocupa produsul nostru printre preferintele consumatorilor. Mai exact, tine de motivele care ii determina pe consumatorii-tinta sa aleaga brandul nostru inaintea altora.
Pentru a ne asigura astfel ca produsul nostru trece inaintea altor marci, trebuie sa avem in vedere cateva aspecte:
Este brandul nostru unic si se distinge in mod vizibil de competitie?
Este reprezentativ pentru nisa?
Se potriveste tuturor pietelor indiferent de zona geografica?
Brandul nostru inseamna produse unice si adecvate?
Ajuta compania sa isi atinga obiectivele financiare?
Influenteaza in mod pozitiv dezvoltarea companiei producatoare?
Poate fi distribuit in mod eficient si neintrerupt catre clienti?
Brandul isi creeaza astfel un loc distinct pe piata, iar avantajele care il diferentiaza de alte marci trebuie sa fie cat se poate de evidente in mintea potentialului cumparator. Pozitionarea brandului ii transmite cumparatorului ce vrea sa reprezinte pentru el, ce beneficii ii aduce si ce insemnatate capata pentru acesta.
O incadrare eficienta a brandului directioneaza strategia de marketing explicand detaliile brandului, caracteristicile unice si asemanarea cu brandurile competitive, reusind in acelasi timp sa evidentieze si motivele pentru care cineva ar trebui sa cumpere si sa foloseasca brandul respectiv.
Trebuie sa fim insa atenti la erorile de pozitionare a brandului care sunt:
a) pozitionarea bazata pe o singura caracteristica;
b) pozitionarea ineficienta;
c) pozitionarea confuza;
d) pozitionarea excesiva.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
Articole similare
Ultimele articole
Mai multe articole despre marci
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.