Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Branding si cromatica. Ce reprezinta fiecare culoare in parte

Tags: brand, culoare, cromatica, branding

V-ati gandit vreodata la importanta culorilor in branding? Sigla Coca-Cola este rosie, IBM s-a folosit de albastru, McDonald’s de galben. Aceste alegeri ale marcilor internationale nu sunt intamplatoare. Fiecare reprezinta si transmite altceva, fiecare isi aduce propria contributie la sustinerea si promovarea brandului, fiecare actioneaza diferit.
Utilizarea adecvata a culorilor este vitala in crearea unei imagini pozitive printre consumatori. In plus, culorile se imprima mai usor in memorie. Poate un client nu isi va aminti logo-ul brandului, in schimb culoarea predominanta ii va starui in minte.
De aceea, alegerea cromaticii potrivite pentru brandul propriu este esentiala. Ea face parte din identitatea vizuala a acestuia, va aparea pe toate materialele promotionale, in cadrul logo-ului, pe site, pe produse si etichete.
Dar sa vedem cam ce reprezinta fiecare culoare in parte:
1. Albastru. Indica incredere, siguranta, resposabilitate. Este asociat cu cerul si marea si induce o stare de serenitate care o face placuta in mod universal. Albastrul este utilizata cu precadere de institutiile financiare, companiile aeriene ori de asigurari tocmai pentru ca transmite siguranta si inspira incredere.
2. Rosu. Activeaza resursele energetice, creste bataile inimii si ritmul respiratiei. Aceste raspunsuri viscerale face din rosu o culoare agresiva, provocatoare, menita sa atraga atentia. Inspira pasiune, dar si pericol sau obligatie.
3. Verde. Este culoarea sanatatii, prospetimii si bucuriei. Interpretarile variaza insa si in functie de nuante. De exemplu, verdele inchis este asociat cu bunastarea, in vreme ce nuantele deschise dau senzatia de calm.
4. Galben. Este culoarea soarelui, asa incat n-ar putea fi altfel decat acesta din urma. Inspira stralucire, lumina, caldura, optimism. Variatiile stimuleaza creativitatea si energia. Fascinant este insa faptul ca, dintre toate culorile, ochiul uman sesizeaza cel mai rapid galbenul. De aceea, aceasta este culoare ideala atunci cand se doreste a scoate ceva in evidenta.
5. Mov. Este culoarea preferata de spiritele artistice. Combinatia de rosu si albastru ii dau un aer misterios, sofisticat, regal chiar. Evoca nostalgia si sentimentalismul.
6. Roz. Mesajele transmise de aceasta culoare variaza in functie de nuante. Rozul ceva mai aprins inseamna tinerete, energie, bucurie, distractie. Este recomandat mai ales pentru produsele destinate tinerelor fete sau a celor mai putin costisitoare. Rozul pal aduce a romantism.
7. Portocaliu. Este culoarea exuberantei, a vitalitatii si distractiei. La nivel de masa este perceputa ca o culoare gregara si copilareasca. Studiile au aratat insa ca este tonurile deschise, precum piersica, sunt potrivite pentru piete specifice precum ingrijire, restaurante si saloane de frumusete.
8 Maro. Induce ideea de simplitate, durabilitate si stabilitate. Este utilizat mai ales de catre companiile din domeniul industrial.
9. Negru. Serios, indraznet, puternic si clasic negrul caracterizeaza brandurile sofisticate, produsele scumpe.
10. Alb. Indica simplitatea, curatenia si puritatea. Ochiul uman percepe albul ca pe o culoare stralucitoare, motiv pentru care este imediat reperata. Este utilizata cu precadere de brandurile dedicate ingrijirii si copiilor.    
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.75 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016