Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce greseli se strecoara pe furis in orice afacere

Tags: vanzare, marketing, produse, potentiali clienti, scrisoare de vanzare, proces de achizitie

Oricat de bine am crede ca facem uneori lucrurile, exista unele greseli care se furiseaza treptat fiindca nu mai reusim sa le vedem atunci cand le facem si ne concentram asupra unui proces care s-ar putea sa fie corect, dar nu cel de care avem noi nevoie.
Acestea sunt doar cateva dintre strategiile pe care le aplicam pentru ca se potrivesc, de regula, in cele mai multe situatii. Sunt prezentate, in paralel, si schimbarile pe care trebuie sa le facem:

1. Nu-ti mai prezenta produsul incercand sa-l vinzi. In schimb, incepe o conversatie reala.

Evita sa incepi o discutie prin a prezenta compania, produsul sau oferta. Alege sa pornesti o conversatie consistenta care sa dezbata problema pe care o solutioneaza produsul tau. Intreaba-ti clientii de ce au ales tocmai compania ta sau suna-i sa-i intrebi daca s-au gandit la cum s-ar putea rezolva problema pe care o intampina. In felul acesta, iti prezinti produsul fara sa ii agresezi, ci arati interes pentru un schimb productiv de idei si opinii.

2. Obiectivul tau principal este intotdeauna sa descoperi daca tu si clientii tai faceti o echipa buna.

Renunta sa mai incerci permanent sa finalizezi o vanzare sau sa fixezi acea intalnire care ti-ar aduce profit. Vei vedea ca nu trebuie sa fii cel responsabil pentru o vanzare reusita. Daca te concentrezi, in schimb, asupra problemelor si asupra clientilor, daca ii ajuti pe acestia sa gaseasca solutiile de care au nevoie, vanzarile vor creste de la sine.
   
3. Cand o vanzare nu se mai face, acest lucru se petrece, de obicei, la inceputul procesului de achizitie.

Daca ai impresia ca o vanzare nu a mai avut loc din cauza unui pas gresit aproape de final, afla ca decizia de a renunta e luata, de cele mai multe ori, la inceputul procesului de achizitie. Asa ca verifica din nou primele etape si vezi ce ar fi putut sa il faca pe potentialul client sa renunte. Ai folosit limbajul standard in cazul unei vanzari? Cand facem acest lucru, orice client are tendinta de a se indeparta de oferta noastra considerand ca incercam sa ii vindem ceva fara sa tinem cont de nevoia sa reala.


4. Presiunea exercitata asupra clientilor e singura cauza de respingere.

Renuntarea in cazul unei achizitii se produce dintr-un singur motiv. Ceva ce am spus sau scris, oricat de subtil ar fi, il va face pe potentialul client sa adopte o atitudine defensiva. Atunci cand scriem o scrisoare de vanzare este bine sa renuntam sa urmarim acest scop ascuns: vanzarea produsului. Daca vom scrie fiind convinsi de beneficiile produsului si concentrandu-ne asupra acestora, vom observa schimbarea in atitudinea clientului.
Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016