Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cine sunt cei care vor sa ucida meniul Happy Meal
Tags: marketing, happy meal, copii, jucarii, mcdonald's
Saptamana trecuta, agentia pentru protectia consumatoului din Brazilia, Procon, a amendat McDonald's cu 1,6 milioane de dolari pentru ca a targetat copiii prin reclamele sale la jucarii, relateaza Business Insider.
Saptamana trecuta, agentia pentru protectia consumatoului din Brazilia, Procon, a amendat McDonald's cu 1,6 milioane de dolari pentru ca a targetat copiii prin reclamele sale la jucarii, relateaza Business Insider.
Desi aceasta suma va afecta putin spre deloc imensul venit al companiei, care cheltuieste numai pe publicitate, anual, 2 miliarde de dolari, s-a stabilit un precedent. Este foarte posibil ca pe McDonald's sa-l mai astepte si alte amenzi.
Happy Meal este una dintre cele mai eficiente instrumente de marketing ale brandului, caci zvonurile spun ca vanzarile sale se ridica la 10% din total.
Dar Happy Meal a adunat o serie de inamici care-i doresc, nici mai mult nici mai putin, decat moartea:
- Activistii pentru sanatate:
Obezitatea s-a dublat in randul copiilor, iar obezitatea in randul adolescentilor s-a triplat in ultimele trei decade. Coincidenta sau nu, Happy Meal are 34 de ani de viata.
Suspiciunea ca cele doua fenomene sunt in legatura, a facut multe grupuri care sustin drepturile consumatorilor in intreaga lume sa reactioneze. Dorinta lor este sa scada intensitatea cu care produsele sunt marketate pentru copii. Conform unui
studiu al Universitatii Yale, prescolarul obisnuit vede ca, 1.000 de reclame la produse de tip fast food, in fiecare an.
- Avocatii:
In Europa, mai ales in Marea Britanie, se obisnuieste sa se mai interzica reclame. In Statele Unite, un judecator din San Franciso nu a vrut sa judece un proces menit a interzice jucariile Happy Toys in California.
Dar creste numarul de procese de acest tip, in speranta ca McDonald's nu va mai 'exploata' copiii.
- Chile:
Chile a emis o lege in 2012 prin care li se cere fast food-urilor, brand-urilor de cereale si a celor de inghetata sa elimine obiceiul de a include jucarii gratuite si abtibilduri in pachetel lor.
- Malaezia:
In 2008, Malaezia a interzis reclamele la fast-food pentru copii la TV, limitand accesul companiilor fast-food la sponsorizarile evenimentelor televizate.
KFC, de exemplu, a reactionat mai devreme la schimbarile globale care se intrevad: nu mai marketeaza deloc pentru copii, nu mai au jucarii, ci ofera doar meniuri pentru familii.
Ce face McDonald's?
Desi a inceput sa ofere optiuni mai sanatoase, cum ar fi felii de mere in Happy Meal, in 2011, McDonald's trebuie sa se schimbe de-a binelea. Vanzarile i-au scazut in primul trimestru al anului acestuia: cu 3,3% in Asia, Orientul Mijlociu si Africa, cu 1,1% in Europa. In 2012, actiunile McDonald's au scazut cu 8,6%, neinregistrand nicio crestere in SUA si Europa.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.