Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Companiile care cheltuiesc cei mai multi bani in seara Super Bowl
Tags: publicitate, super bowl, coca-cola, pepsi, general motors
Un spot de 30 de secunde rulat in seara marii finale, Super Bowl 2012, costa, in medie, 3,5 milioane de dolari. Ceea ce, conform 24/7 Wall St., reprezinta o crestere cu 84 % fata de acum 10 ani si cea mai mare suma pe care publicitarii au fost vreodata nevoiti sa o scoata din buzunare.
Un spot de 30 de secunde rulat in seara marii finale, Super Bowl 2012, costa, in medie, 3,5 milioane de dolari. Ceea ce, conform 24/7 Wall St., reprezinta o crestere cu 84 % fata de acum 10 ani si cea mai mare suma pe care publicitarii au fost vreodata nevoiti sa o scoata din buzunare.
Desi pretul a sarit vertiginos, el a trebuit sa tina pasul si cu cresterea audientei TV care s-a dublat, in aceeasi perioada de timp. In ciuda acestei audiente masive si a sumei importante de bani alocate, rezultatele sunt arareori impresionante.
Intre 2002 si 2011, companiile au cheltuit 2,5 miliarde de dolari pe publicitatea din timpul Super Bowl, conform estimarii 24/7 Wall St.. Cei mai mari cheltuitori, cei din top 10, au acoperit aproape o treime din suma. Una dintre companii, producatorul Budweiser, Anheuser-Busch, a platit aproape 250 de milioane de dolari, in ultimii zece ani, pentru publicitatea Super Bowl, ceea ce echivaleaza cu o zecime din bugetul total de publicitate alocat tuturor finalelor Super Bowl.
Daca stam si analizam cat de mult au investit cele mai cheltuitoare companii, concluzia la care ajungem este ca investitia nu este chiar oportuna. Desi unele companii, cum ar fi Hyundai si Toyota, si-au imbunatatit cota de piata, in timp, majoritatea nu si-au implinit acest deziderat. Pe baza bugetului de publicitate, a esecurilor la nivelul produselor lansate, pretului actiunilor si vanzarilor, pot fi identificate cinci branduri care au investit mult si prost in Super Bowl.
Analiza 24/7 Wall St. releva faptul ca cele mai mari investitii se fac in reclamele pentru industria automobilistica, a filmului, alimentara (snack-uri si fast food) si bauturi. Patru din publicitarii din top 10 cu cele mai mari investitii sunt companii producatoare de masini.. alte patru sunt producatori de mancare si bauturi. In top 25 apar si trei studiouri de filme.
Pentru ca reclamele Bowl sunt folosite de un numar mic de industrii, multe companii reprezentative ale acestora sunt fortate sa-si rezerve un spot, doar pentru a tine pasul cu competitorii.
Total cheltuieli publicitate(2002 - 2011): 61,0 milioane de dolari
Numar de finale Super Bowl la care a participat in ultimii 10 ani: 5
Numar mediu de reclame per finala: 2,8
Variatie a pretului actiunilor (2002 - pana in prezent): +51,8 %
Variatie pe piata actiunilor: 44,3 % (2002) – 42,0 % (2010)
Desi Coca-Cola si-a adjudecat reclame doar in ultimii cinci ani, a cheltuit mai mult decat aproape orice alt publicitar. Incepand cu 2007, Coca-Cola a rulat cateva reclame in fiecare an, inclusiv doua spoturi a cate 60 de secunde anul trecut. Acestea din urma au costat 12,4 milioane de dolari, doar pentru a fi difuzate. Coca-Cola mizeaza pe fantastic.
Total cheltuieli publicitate(2002 - 2011): 67,8 milioane de dolari
Numar de finale Super Bowl la care a participat in ultimii 10 ani: 9
Numar mediu de reclame per finala: 3
Variatie a pretului actiunilor (2002 - pana in prezent): +366,0 %
Variatie pe piata actiunilor: 37 % (2000) - 28 % (2011) (KFC)
Yum! Brands este una dintre cele mai mari companii de fast food din lume, acoperind branduri cum ar fi KFC, Taco Bell si Pizza Hut. Cand compania alege sa investeasca in reclame la Super Bowl, evita, de obicei, brandul sau cel mai popular, KFC. Mizeaza, in schimb, pe branduri mai mici, Pizza Hut si Taco Bell, care au avut 12, respectiv 10, reclame de-a lungul timpului. Desi, datorita expansiunii pe plan international, pretul actiunilor Yum! Brands au crescut cu 366 % din 2002, vanzarile combinate ale KFC, Taco Bell si Pizza Hut, combinate, sunt inca cu ani lumina in spatele celor ale McDonald.
Total cheltuieli publicitate(2002 - 2011): 135.2 milioane de dolari
Numar de finale Super Bowl la care a participat in ultimii 10 ani: 8
Numar mediu de reclame per finala: 5,5
Variatie pe piata actiunilor: ~29 % (2002) – 19,6 % (2011)
GM a cumparat spatiu publicitar de peste 135 de milioane de dolari. Si, desi nu si-a facut reclama in 2009 sau in 2010,din cauza falimentului si procesului de reinventare, a cheltuit mai mult decat Ford, Toyota si Hyundai la un loc. In 2005, compania a avut 13 reclame distincte. Anul trecut – cinci (toate pentru Chevrolet).
Total cheltuieli publicitate(2002 - 2011): 209,7 milioane de dolari
Numar de finale Super Bowl la care a participat in ultimii 10 ani: 10
Numar mediu de reclame per finala: 7,2
Variatie a pretului actiunilor (2002 - pana in prezent): +32,4 %
Variatie pe piata actiunilor: 31,4 % (2002) – 29,3 % (2010)
Desi este pe locul doi pe piata sa specifica, PepsiCo este numarul unu cand vine vorba despre publicitatea in timpul Super Bowl. In ultimii zece ani, compania a cheltuit peste 200 de milioane de dolari pentru promovarea produselor sale. Nu numai Pepsi Cola a fost promovata, ci si Gatorade, Sierra Mist, SoBe, Tostitos, Doritos si altele. In 2010, PepsiCo a cheltuit peste 358 de milioane de dolari pe publicitatea televizata, comparat cu cele 277 de milioane de dolari ale Coca-Cola. PepsiCo a avut 72 de spoturi in timpul Super Bowl, in ultimii zece ani, fata de cele 14 ale Coca-Cola. In ciuda acestor diferente, Coca-Cola ramane in fruntea vanzarilor.
Total cheltuieli publicitate(2002 - 2011): 246,2 de milioane de dolari
Numar de finale Super Bowl la care a participat in ultimii 10 ani: 10
Numar mediu de reclame per finala: 8,7
Variatie pe piata actiunilor: 52 % (2002) – 48,3 % (2011)
Incepand cu 2002, Anheuser Busch, producatorul berii Budweiser, a cumparat spatiu publicitar in valoare de un sfert de miliard de dolari. Ceea ce inseamna o zecime din toti banii cheltuiti pe spoturile Super Bowl de toate companiile, in aceasta perioada de timp.
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.