Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De ce vrea Kraft sa-si pastreze colorantii galbeni

Tags: marketing, kraft, coloranti, galben, pepsico, mancare

De curand, impotriva uriasei companii Kraft, doua bloggarite mamici au pornit o campanie pentru a elimina colorantii artificiali, scrie Business Insider.
Lisa Leake si Vani Hari spun ca este vorba despre doua tipuri de galben care in unele tari in afara Statelor Unite sunt mentionate special pe eticheta produselor. Colorantii acestia sunt inutili si posibil daunatori, sustin ele, aducand ca argument faptul ca Marea Britanie le-a scos din uz. Au postat o petitie pe Change.or.com si au obtinut deja peste 275.000 de semnaturi.

Printre riscurile citate se numara hiperactivitate la copii, alergii si o posibila legatura cu cancerul.

In ciuda publicitatii negative, Kraft nu da inapoi. Cel putin nu pana acum. Colorantii cu pricina nu au fost inclusi in nicun studiu care sa arate clar ca le face rau copiilor. De ce se tine insa compania cu dintii de ei? 

S-a demonstrat ca este importanta culoarea mancarii si nu numai la nivel vizual. Se pare ca afecteaza si gustul. Daca o mancare are culoarea potrivita este acceptata mai usor si este considerata mai placuta. Un experiment destul de vechi, de prin 1994, efectuat de cercetatorul Armand V. Cardello, a luat un grup de voluntari carora le-a dat sa manance pe intuneric friptura cu mazare. Toate bune si frumoase, numai ca, dupa ce au aprins lumina, au vazut ca friptura era albastra si mazarea rosie. Multora li s-a facut rau.

Un studiu mai recent al Universitatii Politehnice din valencia si al celei din Oxford arata chiar ca o culoare poate afecta perceptia intensitatii aromei si calitatea mancarii.

Iar lumea marketingului ne-a oferit si exemple concrete. PepsiCo a lansat Crystal Pepsi in 1992, produsul fiind sustinut de o mare campanie de marketing. Vorbim tot de aceeasi bautura, dar fara colorantul caramel sau cafeina. Nu a prins la public, caci nu s-au obsinuit cu ideea ca bautura sa fie incolora, si nu maronie, unii jurand ca nu are acelasi gust.
 
Reintorcandu-ne la Kraft, intervine si o problema de brand. Produsul Macaroni & Cheese are aceeasi culoare de foarte multa vreme. Culoarea este astfel parte a experientei totale.
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016