Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dunkin' Donuts, criticat pentru o campanie 'bizara si rasista' in Thailanda
Tags: marketing, publicitate, reclama rasista, stereotipuri rasiste in reclame, dunkin' donut
Grupurile ce lupta pentru respectarea drepturilor umane someaza franciza Dunkin' Donuts din Thailanda sa-si retraga un produs nou promovat cu un afis pe care apare o femeie cu chipul vopsit tot in negru.
Grupurile ce lupta pentru respectarea drepturilor umane someaza franciza Dunkin' Donuts din Thailanda sa-si retraga un produs nou promovat cu un afis pe care apare o femeie cu chipul vopsit tot in negru.
Afisul Dunkin’ Donuts apare la metrou, in Bangkok, si ne arata o femeie foarte zambitoare, cu buze roz, dar cu pielea neagra ca abanosul. Coafura este in stilul anilor 1950, iar sloganul, pus langa gogoasa muscata, este "Break every rule of deliciousness" (Incalca orice regula a deliciului, tr.n.).
Imaginea este o reminiscenta a stereotipurilor americane ale publicitatii americane de final de secol al 19-lea, inceput de secol al 20-lea. In timpurile noastre, astfel de imagini sunt considerate imagini ofensatoare ale erei rasiste.
Campania se numeste "Gogoasa neagra precum carbunele".
"Este si bizar, si rasist ca Dunkin' Donuts se gandeste ca trebuie sa coloreze pielea unei femei in negru si sa-i accentueze buzele cu roz aprins pentru aputea vidne o gogoasa", spune Phil Robertson, director adjunct pe Asia al organizatiei Human Rights Watch. "Dunkin' Donuts trebuie sa retraga imediat reclama, sa-si ceara publci scuze celor jigniti si sa se asigure ca asa ceva nu se va mai intampla niciodata", continua el, citat de ndailynews.com.
Campania nu a fost intampinata insa cu raceala in Thailanda, o tara obisnuita ca lumea publicitatii sa se joace cu stereotipurile rasiale. In acest sens, exista un brand de mopuri numit "Black Man"/ Negrul care are ca logo un negru in costum de gala si papion. Exista, tot in aceasta tara, o crema care promite deschiderea nuantei pielii, pentru ca '' oamenii cu pielea alba au sanse la joburi mai bune decat cei cu pielea inchisa''. Iar o pasta de dinti pretinde ca are o culoare inchisa, "dar e buna".
CEO-ul Dunkin' Donuts in Thailanda spune ca aceste critici sunt doar rezultatul "gandirii americane paranoice".
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.