Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In China, Apple este asemeni Partidului Comunist
Tags: china, apple, partidul comunist, produse de lux, iphone, maca aspirationala
Apple a cucerit mare parte din China invatand sa gandesca asemeni Partidului Comunist, scrie Business Insider, preluand un articol din publicatia online Foreign Policy. Succesul lui Apple se masoara pe doua paliere: in calitate de companie care produce produse de consum agreate in plan larg de chinezi si de lant mondial de furnizori care are radacini adanci in China.
Apple a cucerit mare parte din China invatand sa gandesca asemeni Partidului Comunist, scrie Business Insider, preluand un articol din publicatia online Foreign Policy. Succesul lui Apple se masoara pe doua paliere: in calitate de companie care produce produse de consum agreate in plan larg de chinezi si de lant mondial de furnizori care are radacini adanci in China.
Pentru a vinde dispozitive, Apple a devenit o companie conformista. Imaginea lui Apple a fost dintotdeauna sinonima cu atitudinea rebela. Se pare ca asta nu se aplica si in China, unde a fi la moda este sinonim cu a fi la fel ca ceilalti. Reclamele obisnuite ale lui Apple nu au dat roade in China. Asa ca au dat jos afisele cu "Gandeste diferit" (si, din motive bine intemeiate, nu au rulat deloc reclama cu Dalai Lama) si i-au dat marcii o alura strasnica, dar nu rebela.
Apple se prezinta ca o companie ce vinde produse de lux, ceea ce este adecvat, avand in evdere ca produsele sale sunt foarte scumpe conform standardului chinezesc de viata. Ca si Partidul Comunist insasi, s-a mutat de la marca rebela la una aspirationala.
Apple se prezinta ca o companie ce vinde produse de lux, ceea ce este adecvat, avand in evdere ca produsele sale sunt foarte scumpe conform standardului chinezesc de viata. Ca si Partidul Comunist insasi, s-a mutat de la marca rebela la una aspirationala.
Secretologia lui Apple inseamna ca oamenii au de suferit. Foreign Policy spune pvestea care naste compasiune a unui muncitor de la un furnizor Apple, Wintek, care sufera de probleme neurologice din cauza chimicalelor folosite pentru producerea ecranelor de iPhone. El spune ca nu poate lucra si ca-si plateste facturile la medic din propriul buzunar, desi Apple declara ca face tot posibilul ca muncitorii afectati sa fie ajutati sa-si revina.
La o scara mai mare, opacitatea lui Apple vizavi de lantul de furnizori este sursa problemei. De exemplu, ONG-urilor interesate le este aproape imposibil sa verifice standardele de munca. Si cererea lor nue ste una extravaganta: furnizorii chinezi incalca tot timpul regulile si multe companii occidentale au fost de acord, in beneficiul propriu, sa lasa terti sa-i verifice. Siemens le ofera ONG-urilor o baza de date a furnizorilor sai, pentru ca acestia sa poata fi verificati. Jurnalistii sustin, citand un consultant al unui furnizor, ca Apple este singura companie cu buzunarul plin de miliarde de dolari care "continua sa lucreze cu furnizori care au dosarul plin de incalcari ale codurilor de conduita ale Apple".
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.