Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Lenovo, made in China
Tags: lenovo, made in china, china, brand, branding, apple, hp, dell, india
Odata ca niciodata, nimeni nu si-ar fi imaginat ca Lenovo ar putea fi un competitor redutabil pentru HP, Apple sau Dell. Acum, imbinand excelente Estul cu Vestul, compania va deveni primul brand global al Chinei.
Odata ca niciodata, nimeni nu si-ar fi imaginat ca Lenovo ar putea fi un competitor redutabil pentru HP, Apple sau Dell. Acum, imbinand excelente Estul cu Vestul, compania va deveni primul brand global al Chinei.
In China exista un brand pe care-l intalnesti peste tot: Lenovo. Este compania care vinde cele mai multe computere pe aceasta piata unde are peste 15.000 de magazine si isi intinde antenele retelei pana in sate si satucuri.
Lenovo este o companie ca nicio alta: un produs al Chinei comuniste care are insa viteza si abilitatile din Silicon Valley. In ultimii doi ani, Lenovo a fost compania cu cea mai rapida crestere din industria PC. In al treilea trimestru al lui 2011, a vandut un numar record de computere, 13,5% din toate computerele vandute la nivel mondial, depasind companii ca Dell si Acer pentru a ajunge pe locul doi (numai HP vinde mai mult).
"Acesta este momentul Lenobo", spune CEO-ul Yang Yuanqing, in varsta de 47 de ani, citat de FastCompany.com. Acesta si-a inceput cariera vanzand calculatoare pe bicicleta, dar a ajuns acum sa fie cel mai bine platit director al Chinei, cu un salariu de 12 milioane de dolari. Yang spune ca strategia Lenovo este "protejeaza si ataca", trei cuvinte pe care le tot auzi daca mergi al sediul companiei din Beijing sau la filiala din Raleigh, Carolina de Nord, unde Yang isi petrece o treime din timpul sau.
Lenovo vrea sa-si protejeze afacerea de baza – pietele din China si cele din sectorul public in general (care au generat 70% din profitul de 21 de miliarde de dolari de anul trecut) si ataca pompand bani – 273 de milioane de dolari in 2010 – pe pietele emergente, in categorii noi de produse (tablete, telefoane inteligente, televizoare inteligente) si, bineinteles, in SUA.
Lenovo este un produs al Chinei comuniste (guvernul detine inca 36% din actiuni), dar este puternic influentat de Vestul democratic: are 27.000 de angajati in 160 de tari. Lenovo redefineste notiunea de "Made in China", producand aparatura de inalta calitate: a castigat locul intai in topul increderii in 2011, adica in Computer Reliability Report, inaintea lui Apple si a lui HP.
Primavara trecuta, pentru prima sa campanie globala de branding, Lenovo a selectat conceptul Saatchi & Saatchi: "For Those Who Do". (Pentru cei care actioneaza). Sloganul aduce cu cel al Nike "Just Do It". Asa cum Nike a pus accentul pe ceea ce atletii pot face cand sunt incaltati cu pantofii lor, la fel Lenovo aduce in prim-plan ceea ce oameni pot face cu calculatorul propriu.
Pentru a atrage clienti, Lenovo isi asuma riscuri creative. Pentru lansarea campaniei de branding, compania a transformat un terminal feroviar japonez in ceva ce aduce cu un laptop Lenovo urias, navetistii intrand si iesind prin ceea ce seamana cu o tastatura. In Israel, a impachetat o cladire din mijlocul unui targ intr-o reclama. In Indonesia, afisul stradal este sub forma de perete ce poate fi escaladat. In Mexic, a creat o serie online de profiluri ale celor care "actioneaza".
In mod cu totul ironic, singura tara unde sloganul nu se traduce este China. Si asta pentru ca aici "a actiona" este opusul lui "a planifica" si al lui "a gandi". Are o conotatie negativa, de aceea Lenovo a ramas la fraza chineza Lian Xiang, care se traduce cu "imaginatie".
Piata rurala detine multe oportunitati de crestere pentru Lenovo, care deja si-a anuntat veniturile in China la 10 miliarde de dolari. Peste jumatate din cei 1,3 miliarde de chinezi traiesc la sate. Dar economia in crestere rapida a tarii i-a ajuns din urma. Majoritatea magazinelor Lenovo sunt in zona rurala a tarii. Milioane de oameni deschid ochii asupra computerului companiei, iar maine isi vor cumpara, de la aceeasi marca, si o tableta sau un telefon inteligent. Lenovo spera ca acelasi scenariu sa se repete si in pietele emergente: China este un laborator de testare unde se incearca tactici si strategii inainte de a le pune in practica in India, de exemplu (aici are peste 700 de magazine).
Unul din cele mai populare produse Lenovo in China, in mediul rural, este calculatorul cadou de cununie. De obicei, familiile aduna bani pentru a le da nou casatoritilor primul lor PC. Aceste face parte dintr-o linie de productie speciala si este rosu, culoare despre care se crede ca aduce noroc. In plus este insciptionat cu simbolul xi care inseamna "fericire dubla".
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
4.75
din 5
- 2 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.