Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marul discordiei: Apple acuza o firma nemteasca ca i-a furat logo-ul
Tags: apple, logo, cafenea, germania, mar
O mica afacere de familie din Germania risca sa fie data in judecata de catre gigantul Apple pe motiv ca logo-ul sau seamna prea mult cu cel al companiei americane.
O mica afacere de familie din Germania risca sa fie data in judecata de catre gigantul Apple pe motiv ca logo-ul sau seamna prea mult cu cel al companiei americane.
In luna mai a acestui an, Christin Romer a deschis o mica cafenea intr-o suburbie linistita a orasului Bonn. I-a pus numele Apfelkind (Applechild), intrucat si-a stabilit ca public tinta familiile cu copii, avand multe produse dedicate acestora din urma.
Si cum nicio asemenea afacere nu poate deveni memorabila in lipsa unei imagini care sa o reprezinte, Christin Romer a ales si un logo: un mar rosu, in interiorul caruia este schitat chipul unui copil. Si ca orice logo acesta si-a gasit loc pe o sumedenie de obiecte: pahare, cescute, vesela, obiecte de mobilier etc.
Antreprenoarea si-a vazut linistita de afacerea ei pana saptamana trecuta cand a primit o scrisoare de la Apple prin care i se solicita retragerea logo-ului intrucat acesta ar putea produce confuzie printre clientii companiei.
„Cand am citit prima data scrisoarea nu-mi venea sa cred ca e adevarat, dar era. Atunci cand am creat logo-ul nu m-am gandit nicicum la Apple si cred ca al meu este diferit fata de al lor. Imi plac produsele Apple si chiar le folosesc, dar cred ca oricine poate vedea ca logo-urile sunt diferite”, spune C. Romer, citata de publicatia britanica The Telegraph.
Ea sustine ca daca s-ar conforma solicitarii Apple, afacerea sa ar avea de suferit atat in prezent cat si pe viitor. Cafeneaua vinde deja cu succes mai multe produse cu logo-ul Apfelkind. In plus, patroana intentioneaza sa-si dezvolte afacerea in sistem franciza, sistem care are la baza tocmai logo-ul cu problema. Asa incat ea si-a contactat avocatul si este decisa sa intre in lupta cu uriasul Apple.
„Voi lupta pentru ca nu vreau ca ei sa-mi interzica utilizarea logo-ului. Da, stiu ca Apple este o companie mare, cu foarte multi bani, dar eu sunt o femeie puternica. Nu cred Apple ma va putea opri”, mai spune proprietara cafenelei.
N-ar fi pentru prima data cand compania regretatului Steve Jobs isi apara cu asemenea indarjire simbolul, de altfel unul dintre cele mai renumite din lume. In 2010, a obligat primaria orasului New York sa renunte la logo-ul „Big Apple” deoarece semana prea mult cu al sau.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.