Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Nike, in criza de imagine?
Tags: nike, strategie de marketing, criza de imagine, oscar pistorius, erou
Strategia de marketing a companiei a propulsat Nike in topul producatoarelor de accesorii si produse sportive, ani la rand. In ultima vreme insa, una dintre cele trei componente ale strategiei castigatoare a inceput sa scartaie. Vedeti mai jos care este aceasta.
Strategia de marketing a companiei a propulsat Nike in topul producatoarelor de accesorii si produse sportive, ani la rand. In ultima vreme insa, una dintre cele trei componente ale strategiei castigatoare a inceput sa scartaie. Vedeti mai jos care este aceasta.
Cele trei arme pe care Nike le foloseste in arsenalul sau de marketing sunt:
1. Logo-ul Nike care apare pe echipamentele si accesoriile sportive. Logo-ul este strategic plasat pentru a fi vizibil in timp ce atletii participa la evenimente televizate sau apar in poze prin reviste si ziare.
2. Focalizarea pe sportivii cei mai buni, cum ar fi legenda baschetului Michael Jordan.
3. Crearea unor reclame care au devenit stiri pentru ca media sa le promoveze gratuit si sa se dea nastere fenomenului de viralitate.
Aceasta strategie de baza a functionat pana acum. Dar lucrurile nu mai sunt atat de roz, caci „sportivul erou” ales de Nike nu s-a mai comportat la nivelul asteptat. Vorbim de Michael Vick, Tiger Woods, Kobe Bryant, Marion Jones, Alex Rodriquez si, cazurile cel mai recente, Lance Armstrong si Oscar Pistorius.
In efortul de a diminua pagubele in departamentuld e imagine, Nike s-a departat de Lance Armstrong si a suspendat contractul cu Pistorius. Si, pentru Tiger si Kobe nu au luat droguri si nici nu sunt acuzati de crima, Nike a ramas alaturi de ei, iar efectele negative asupra companiei au fost minime. Timpul si evolutiile sportive bune i-au ajutat pe acestia doi sa aline ranile trecutului.
Toate aceste situatii arata insa cate probleme apar odata cu asocierea unui brand de numele unui sportiv cunoscut. Contrar a ceea ce cred fanii inflacarati, eroii sunt si ei oameni. Desi se simt invincibili, datorita succesului sportiv, iar ego-ul lor creste pe masura, gresesc si o fac in stil mare. In plus media e intotdeauna la panda pentru a exacerba proportiile dezastrului.
Tocmai de aceea unele branduri aleg mascote: mascotele nu imbatranesc, nu fac rele, nu trag numele companiei in scandaluri.
Deocamdata Nike a ales sa continue cu strategia de punere in lumina reflectoarelor a eroului, asumandu-si riscul unor scapari. Cat va mai functiona?
sursa foto: www.sxc.hu
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
3.33
din 5
- 3 voturi.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.