Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Notorietatea brandului sau brand awareness. Cum ne atingem scopul?

Tags: notorietatea brandului, brand awareness, dezvoltare brand, brand management

La fel ca in expresia "stim si la ce ne ajuta ca stim", ce spunem atunci cand pronuntam "brand awareness"? Oricat ar fi de ispititor sa perpetuam folosirea acestei sintagme in engleza, e bine sa stim ca, pe romaneste, se refera la notorietatea brandului.



Si, daca vreti, si mai pe romaneste, se refera la numarul de consumatori care stiu despre brand. Si acum, intr-adevar, sa vedem la ce ne ajuta ca stim.

Sunt mai multe aspecte de care trebuie sa tinem cont atunci cand vorbim de brand awareness sau de notorietatea brandului.

In primul rand, notorietatea brandului se refera la probabilitatea ca oamenii sa fie familiarizati cu existenta produsului respectiv. Reprezinta, daca vreti, nivelul de recunoastere a unui produs ca apartinand brandului in cauza.

Vorbim astfel despre recunoasterea de brand, ca parte integranta a procesului de raspandire a numelui unei marci. Tot aici intra si amintirea unui brand, un proces care presupune insa o recunoastere nu la fel de precisa a brandului care va fi mai greu asociat cu produsul.

Notorietatea brandului implica si alegerea unui nume simplu si usor de tinut minte, memorabil si, daca se poate, remarcabil. Marile branduri au astfel de nume sonore pe care ni le amintim cu usurinta si putem face o analiza simpla a situatiilor in care nu ne mai amintim numele unor marci chiar daca am achizitionat produse sau servicii conexe.

Exista doua tipuri de brand awareness: cazul in care consumatorii recunosc brandul atunci cand li se arata o lista cu mai multe nume si situatia in care acestia asociaza produsul cu brandul fara sa le fie aratate alte nume.

Construirea notorietatii unui brand se face prin mai multe metode, iar una dintre acestea consta in promovarea prin intermediul diferitelor canale existente: publicitatea traditionala, marketingul viral, promovarea prin social media, parteneri publicitari, evenimente de lansare etc.

Dincolo de aceste cai, notorietatea brandului tine de o imagine solida, de un slogan puternic si de niste descrieri care sa consolideze primele doua aspecte.

Cum era de asteptat, notorietatea crescuta a brandului creste vanzarile si influenteaza in mod favorabil pozitia marcii pe piata. Intr-un final, putem privi notorietatea brandului ca modalitatea prin care consumatorii fac cunostinta si se familiarizeaza cu brandul si il recunosc ulterior.

Autor: Mihaela Pascu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 5 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016