Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Printul n-a murit. Cum ne promovam cartea?
Tags: carte tiparita, print, online, librarii, e-book
Pe cat de usor poate fi astazi sa lansam un e-book, pe atat de greu continua sa fie sa publicam o carte. Fiindca, vrem sau nu sa recunoastem, in lumea editoriala nu s-au schimbat prea multe. Iar asta face ca printul sa reziste in continuare, dincolo de temerile nefondate ca online-ul va inghiti tipariturile pana cand n-o sa mai ramana niciun colt din ele.
Pe cat de usor poate fi astazi sa lansam un e-book, pe atat de greu continua sa fie sa publicam o carte. Fiindca, vrem sau nu sa recunoastem, in lumea editoriala nu s-au schimbat prea multe. Iar asta face ca printul sa reziste in continuare, dincolo de temerile nefondate ca online-ul va inghiti tipariturile pana cand n-o sa mai ramana niciun colt din ele.
Fiindca, sa ne intelegem, nu avea cand sa dispara dorinta de a aparea pe print pe care o are orice autor. Vrei sa iti vezi cartea pe hartie, vrei sa iti pipai articolul pe print, vrei sa intinzi prietenilor o carte sau o revista, nu sa le trimiti un link. Aceasta diferenta o datoram tocmai mediului online care a oferit tuturor ocazia de a scrie si de a deveni cvasi-autori. Si-atunci era firesc ca aceasta departajare sa apara si sa isi intareasca granitele.
Din lumea editoriala reactiile nu au intarziat sa apara. Scriitorii au patruns incet-incet si in online, in vreme ce din online in print nu ajunge oricine si nu asa de usor.
O carte tiparita are toate sansele sa se bucure, asadar, de o viata fericita in bibliotecile personale si in librarii. Daca nu pornim de la ideea ca printul si-a trait traiul, n-avem de ce nu ne promovam cu succes ceea ce am publicat.
Mai mult, mediul online ne sare in ajutor si ne ajuta printr-o promovare virala a cartii (fie ca vorbim de recenzii de specialitate, recenzii ale unor bloguri sau recenzii ale prietenilor).
Sa nu uitam si un lucru valabil pentru orice produs: viata lui nu se termina cand e scos pe piata, ci abia atunci incepe. Organizam conferinte, aplicam diferite strategii de marketing si facem diferite asocieri cu evenimente din domeniu pentru a ne asigura ca oamenii afla de existenta cartii noastre.
In general, urmam aceleasi reguli pe care le respectam in promovarea oricarui produs si aplicam reduceri finale atunci cand cartea ajunge la maturitate si intra in perioada de declin.
Dar pana acolo, depunem eforturi si credem in ceea ce am reusit sa tiparim. Dam Cezarului ce-i al Cezarului fara sa ne temem de mediul online, ci folosindu-l in interesul nostru.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.