Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Publicitate maniacala: Brandul Target surprinde isteria fenomenului Black Friday

Tags: black friday, reclame, craciun, cumparaturi, isterie, target

In SUA, odata cu Ziua Recunostintei - ce se sarbatoreste in ultima zi de joi a lunii noiembrie – se deschide oficial sezonul sarbatorilor de iarna. Evenimentul care marcheaza aceasta lansare este asa numita Black Friday sau Vinerea Neagra, moment al marilor reduceri si al marilor nebunii.
Black Friday este o sarbatoare cu traditie pe continentul american ce isi are originile undeva pe la mijlocul secolului XX. Desi nu este o sarbatoare oficiala, multe companii le dau liber angajatilor lor, pentru ca in aceasta zi marii comercianti isi deschid portile dupa miezul noptii, invitandu-i la reduceri consistente.
De-a lungul anilor, evenimentul a generat veritabile nevroze la cumparaturi. Mii de oameni se imbulzesc cu noaptea-n cap pentru a beneficia de cele mai atractive oferte si nu de putine ori lucrurile degenereaza in violente verbale si fizice. In 2008, de exemplu, o masa de oameni ce astepta deschiderea magazinului Wal-Mart a reusit sa rupa usa de la intrarea acestuia si sa calce in picioare pe unul dintre angajati.
Toata aceasta isterie a devenit subiect de ironie pentru retailerul american Target, care in 2009 a lansat, impreuna cu agentia de publicitate Wieden+Kennedy, cel mai ridicol personaj de Craciun: Christmas Champ (Campionul Craciunului, n.r.).  Personajul este portretizat de o renumita actrita de stand-up comedy, Maria Bamford, iar rolul sau maniacal vine sa sublinieze tocmai efectul pe care Black Friday il are asupra consumatorilor.
Pentru a-si promova cele doua zile de promotii exceptionale ocazionate de deschiderea sezonului cumparaturilor de Craciun, compania Traget a lansat nu mai putin de 12 spoturi extrem de amuzante, fundamentate pe efectul Black Friday.
Toate creatiile publicitare ilustreaza o femeie care isi pierde practic mintile si cumpatul in asteptarea reducerilor de sezon. Intr-unul dintre clipuri ea se antreneaza la propriu pentru a face fata maratonului de la cumparaturi, in altul flirteaza cu un Mos Craciun de plastic, altul o infatiseaza confectionand decoratiuni pe care sa le ofere competitorilor in incercarea de a le distrage atentia, iar altul vorbind cu niste figurine din turta dulce sau dormind in pat cu un ren luminos.  
Umorul acestor reclame este unul sofisticat, ba chiar usor periculos dat fiind faptul ca aduce antingere chiar celor care sunt innebuniti dupa fenomenul Black Friday. Totusi, reprezentantii companiei sunt de parere ca menirea lor este de a-i amuza pe consumatori.  
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016