Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Reclama ce spulbera mitul lui Mos Craciun
Tags: reclama, mos craciun, littlewoods, copii, moc craciun ucis
Reclamele pot deranja in multe feluri: fie sunt prea indraznete ori exagerate, fie sexiste ori xenofobe, fie ciudate ori de-a dreptul grotesti. Unele insa, pot deranja pentru ca distrug mituri, dintre acelea foarte raspandite si foarte dragi.
Reclamele pot deranja in multe feluri: fie sunt prea indraznete ori exagerate, fie sexiste ori xenofobe, fie ciudate ori de-a dreptul grotesti. Unele insa, pot deranja pentru ca distrug mituri, dintre acelea foarte raspandite si foarte dragi.
Cel mai nou clip publicitar al Littlewoods, un retailer din Marea Britanie, a starnit indignare in randul parintilor intrucat il "ucide" pe Mos Craciun. Spotul prezinta o piesa muzicala realizata de copii de scoala primara, care insiruie cateva produse menite a fi daruri de sarbatori. Totul in versuri. Nemultumirea vine de la faptul ca fiecare enunt dezvaluie si autorul darului, care nu, nu este vestitul Mos Craciun, ci mama.
Reclama a fost aspru criticata pe pagina de Facebook a brandului pentru ca distruge, in ochii celor mici, mitul batranului imbracat in rosu si incarcat de daruri. Pe de alta parte, unii i-au acuzat pe initiatori ca transmit astfel un mesaj inadecvat copiilor, acela ca mamele bune sunt cele care fac cadouri scumpe de sarbatori.
Inversunarea publicului a fost atat de mare incat mai multi cetateni au reclamat spotul la Advertising Standards Authority, institutia care monitorizeaza zona publicitara din Marea Britanie. In plus, toata zarva creata in jurul ei este pe cale sa o propulseze pe primul loc intre cele mai controversate campanii publicitare ale anului 2011.
Pe YouTube s-a pornit chiar si o dezbatere privind interzicerea spotului tocmai pentru ca le spune copiilor ca nu Mos Craciun le pune daruri sub brad, ci proprile mame. De aceea, reclama s-a si ales cu peste 1,1 milioane de vizualizari si peste 800 de "dislikes".
Campania publicitara a fost creata in house, dupa ce agentia Leo Burnett a refuzat sa realizeze proiectul.
Autor: Lacramioara Vidru
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.