Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reclamele scientologice vor sa atraga noi adepti sau sa-i retina pe cei vechi?

Tags: scientologie, reclama, biserica scientologica, strategie media

In timpul finalei Super Bowl si a premiilor Grammy, numele unuia dintre advertiseri a ieist in evidenta: Biserica Scientologica care si-a lansat in stil mare campania "Knowledge" (cunoastere, tr.n.).
Acest cult nu apare foarte des la TV in calitate de advertiser, dar, in ultimii ani, a devenit oarecum vizibila. Spotul "Knowledge" care a luat cu asalt Statele Unite este parte a unei campanii media pe termen lung, dupa cum a declarat purtatorul de cuvant scientolog, Karin Pouw, pentru adage.com. "Strategia media a bisericii este sa foloseasca eficient cat mai multe platforme de comunicare pentru a disemina faptul ca raspunsurile la intrebarile vietii pot fi aflate in Scientologie", a completat aceasta. "Aceasta strategie media a fost eficienta, lucru demonstrat de cresterea enorma de care ne-am bucurat in ultimii cinci ani".

Reclama, creata cu mijloace proprii, va continua sa fie difuzata si in urmatoarele luni. Ea prezinta tineri cu carti in mana si in biblioteci, in timp ce vocea naratorului informeaza: "Pentru curiosi, pentru ce-i care-si pun intrebari, pentru cei care cauta sa cunoasca... pentru rebeli, artisti, ganditori liberi si inovatori carora putin le pasa de etichete si vor sa afle adevarul, care cred ca nonconformitatea este mai mult decat un abtibild". Aceasta reclama a fost comparat cu cea a lui Apple din 1997, "Think Different" (gandeste diferit, tr.n.), bazata pe aceeasi idee: "Pentru nebuni, neadaptati, rebeli".

Campania scientologica a lansat si reclame online, clipuri YouTube, carti, advertoriale in ziare importante.

Steve Hall, un fost membru important al acestei biserici, spune ca "Knowledge" este o reactie la multele critici primite din interiorul organizatiei. Foloseste adica o tactica de eliminare a PR-ului negativ. Un alt fost scientolog crede ca reclamele sunt pura vanitate menita sa retina membrii vechi care ar putea fi afectati de zvonurile de coruptie. Si asta pentru ca e scump sa atragi membri noi, dureaza sa fie formati. Asa ca mai bine le gadila egoul celor inrolati de multa vreme pentru a dona in continuare.

Scientologii cheltuiesc destul de putin pe publicitate. Din ianuarie pana in noiembrie 2012, biserica a scos din buzunar doar 3,6 milioane de dolari, dintre care 3 milioane au fost alocati publicitatii TV, conform Kantar Media.



Foto: captura YouTube
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016