Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Romanii sunt destepti si pe internet: Campania ROM a schimbat imaginea tarii

Tags: campanie, rom, romanii sunt destepti, kandia dulce mccann erickson

Nu mai suntem nici „lenesi”, nici „hoti”, nici „prosti”. Google ne-a reabilitat. Nu fara ajutor insa, ajutor venit de la toti cei care au raspuns apelului lansat de ciocolata ROM in cadrul campaniei “Romanii sunt destepti”.
Pe 17 noiembrie, Kandia Dulce (compania care detine brandul ROM) impreuna cu agentia McCann Erickson lansau o campanie absolut unica in lume. „Romanii sunt despteti” avea ca tel schimbarea imaginii tarii pe internet. La o luna de la lansare, campania a reusit sa-si atinga obiectivul, Romania fiind prima tara care a reusit sa-si schimbe imaginea pe internet.

Astazi, cautarile pe Google dupa sintagma „romanii sunt” genereaza ca rezultate automate cuvinte precum „destepti”, „educati”, „frumosi” sau „inteligenti”. Succesul se datoreaza atat initiatorilor campaniei, cat si celor care au scris neobosit pe motorul de cautare cuvinte pozitive legate de propria natie. Sintagma „romanii sunt destepti” a fost cautata de peste 600.000 de ori.

In aproximativ o luna de zile, campania a schimbat sugestiile Google in cele sase limbi propuse initial (romana, engleza, franceza, spaniola, italiana si germana), dar si in alte limbi, precum olandeza. Succesul campaniei a depasit granitele Romaniei, ajungand si in tari ca Japonia sau Statele Unite.

Cel dintai succes al campaniei s-a inregistrat in Franta. Astfel, la inceputul lunii decembrie, prima sugestie oferita de google.fr a devenit “les roumains sont intelligents”. Au urmat predictii favorabile pe google.it („i rumeni sono intelligenti), google.es („los rumanos son inteligentes”), google.co.uk sau google.com („roumanians are smart”) si chiar google.nl.

In ciuda succesului, campania va continua pentru a evita ca sugestiile negative sa reapara.

„Vorbim in primul rand de un gest simbolic. Am schimbat predictiile automate de pe Google, dar mai e de lucru pana cand internetul nu va mai arata ca un poligon de tir in care noi, romanii, suntem tinta tuturor. Adevarata schimbare va veni atunci cand continutul de pe internet generat chiar de noi, romanii, va deveni si el unul pozitiv. (...) Asadar, campania continua si ii invitam pe toti romanii, mai ales pe cei care pot influenta opinia publica, sa scrie si de bine despre romani”, a declarat Dinu Panescu, Group Creative Director, McCann Erickson.
 
Autor: Lacramioara Vidru


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016