Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scandaluri de publicitate care scot milioane din buzunarul brand-urilor

Tags: scandaluri de publicitate, brand, danone, activia, kellogg, olay, reclama, bani

In publicitate este o mare diferenta intre a forta adevarul si a face afirmatii false. Sunt calitatile produsului "demonstrate stiintific" cu adevarat? Sunt rezultatele lui "garantate" si garantabile?
Companiile care depasesc limita platesc. Si asta pentru ca adevarul este scos la iveala fie de competitie, fie de agentiile responsabile cu standardele in publicitate.
 
Multi dintre noi am cazut victime publicitatii false. Intrebarea este daca se vor schimba politicile de marketing ale companiilor sau daca acestea vor continua sa prioritizeze profitul in defavoarea drepturilor consumatorilor.
 
Business Insider a trecut in revista cateva brand-uri majore care au fost acuzate de publicitate falsa (unele campanii fiind inca in desfasurare). Nu toate au scos bani din buzunar, dar toate s-au confruntat cu multa publicitate negativa.

Iaurtul Activia

Activia yogurt
 
Renumita marca de la Danone a amagit multi consumatori datorita presupuselor beneficii nutritionale. Iaurtul este cam la fel ca orice iaurt obisnuit.
 
Promovandu-si in mod fals produsul ca avand beneficii nutritionale demonstrate "clinic" si "stiintific", Danone si-a luat si un purtator de cuvant celebru, in persoana lui Jamie Lee Curtis, care sa fie portavocea reglarii digestive promise.
 
La un moment dat, consumatorii nu s-au mai lasat prostiti. Anul trecut, compania a trebuit sa plateasca 45 de milioane de dolari daune consumatorilor care au dat-o in judecata. Danone trebuie acum sa-si limiteze afirmatiile privind beneficiile asupra sanatatii la realitate.
 
Crema de ochi Definity

Definity eye cream
 
In 2009, o fosta reclama de la Olay la produsul Definity o avea in prim-plan pe modelul Twiggy care arata mult mai tanara (ea avand, de fapt, 61 de ani) si fara riduri. Pozele fusesera, bineinteles, retusate.

Britanicii s-au revoltat si au spus ca reclama afecteaza negativ imaginea despre sine a oamenilor, asa ca aceasta a fost interzisa.
 
Caii putere ai Hyundai si KIA

Hyundai and KIA vehicles' horsepower
 
Sute de detinatori de masini au fost extrem de dezamagiti sa afle ca Hyundai si Kia si-au supraestimat caii putere la unele modele.

In 2001, Ministrul coreean al Constructiilor si Transportului a dezvaluit falsul: in cazul unora dintre modele supraestimarea atingea chiar si 9,6%.

In sudul Californiei a fost initiata o actiune colectiva in justitie impotriva companiilor, mentionandu-se faptul ca acestea au vandut mai multe masini si au cerut mai mult pe fiecare automobil in parte, pe baza afirmatiilor false. In cele din urma clientii au primit o suma estimata intre 75 si 125 de milioane de dolari.
 
Reclamele de tursim de pe Groupon

Groupon's tourism ads

La inceputul acestui an, Groupon a fost data in judecata de o companie de turism din San Francisco pentru ca a rulat reclame "inselatoare" pe Google. Groupon este acuzat ca foloseste cuvinte cheie legate de anumite atractii turistice pentru a declansa reclamele, neoferind, de fapt, niciun fel de cupon pentru acele locuri.

Cele doua parti sunt momentan in proces.
 
Cereale de la Kellogg, Rice Krispies si Frosted Mini-Wheats

Rice Krispies & Frosted Mini-Wheats

Brand-ul Rice Krispies s-a confruntat in 2010 cu o perioada de criza cand a fost acuzat ca-si insala consumatorii, amagindu-i cu cresterea imunitatii. Compania mama, Kellogg, a trebuit sa-si stopeze campania "dubioasa" care pretindea ca intareste imunitatea copiilor prin oferirea a 25% din portia zilnica de antiodidanti si elemente nutritive, vitaminele A, B, C si E.

Cu doar un an inainte compania a trebuit sa raspunda de ce cerealele Frosted Mini-Wheats nu fac ceea ce au promis in reclama, si anume cresterea cu 20% a capacitatii de atentie a copiilor. 
 
Extenze

Extenze

Extenze promitea ca va ajuta "stiintific" la cresterea marimii organului sexual masculin.
In 2010, a platit suma de sase milioane de dolari barbatilor nemultumiti de rezultat.
 
New Balance

New Balance
 
Adidasii New Balance pretindeau ca ajuta utilizatorii sa consume calorii. Au fost retrasi insa de pe piata dupa ce s-a demonstrat ca sanatatea cumparatorilor nu se imbunatateste nicicum dupa purtarea produsului respectiv.

Reclama spunea ca talpa pantofului ascunde un dispozitiv performant care, bazat pe o tehnologie revolutionara, ajuta la arderea caloriilor, prin implicarea anumitor muschi in miscare. S-a descoperit, de fapt, ca pantoful este chiar unul periculos si, desi se vindea cu 100 de dolari, compania producatoare a trebuit sa plateasca compensatii de cinci milioane de dolari.

Guma de mestecat Eclipse

Eclipse gum

 
Acest produs pretindea ca unul dintre ingredientele sale, extractul de scoarta de magnolie, ucide germenii. Consumatorii au dat insa Wrigley in judecata spunand ca afirmatia este una falsa. Wrigley a fost de acord sa plateasca intre sase si sapte milioane de dolari unui fond care sa-i recompenseze pe consumatori cu pana la 10 dolari per produs si sa acopere costurile intelegerii.
 
Classmates.com

Classmates.com

Milioane de oameni au luat foc cand Classmates.com le-a trimis un e-mail prin care ii anunta ca prieteni vechi incearca sa-i gaseasca, promitandu-le refacerea relatiilor, cu conditia obtinerii statutului de membru Gold pe site.

Promisiunea nu s-a adeverit, caci reteaua de socializare se folosea de siretlic pentru a face bani. 

In cele din urma, in 2008, un utilizator ofensat a dat site-ul in judecata pentru reclama falsa. A si castigat, iar Classmates.com a fost de acord sa plateasca un acord de 9,5 milioane de dolari, cate trei dolari pentru fiecare abonat care a cazut in plasa trucului necinstit.
 
 
Autor: Madalina Alexe


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 1 comentarii

Natty 26-Sep-2011 06:48:45
Si la noi se trag tzepe: cine e asa de fraier sa creada ca Andreea Marin sau Andra folosesc o vopsea de par atat de comuna?

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016