Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stim cu adevarat ce factori ne influenteaza decizia de cumparare?

Tags: factori psihologici, cumparaturi, decizie de cumparare, brand, marketing, promovare produse

Atunci cand cumparam un anumit produs, stim cu adevarat ce factori ne influenteaza decizia? Este pur si simplu vorba de o alegere bazata pe caracteristicile produsului sau suntem "dusi de nas" de alti factori de care nici nu ne dam seama?
Conform revistei Psychology Today, subconstientul nostru joaca un rol extrem de important in luarea unor astfel de decizii. De exemplu, imagineaza-ti ca te afli intr-un supermarket, la raftul de vinuri. Te uiti la diversele sortimente de vinuri, le analizezi din punct de vedere al calitatii, pretului, tarii de origine, vechimii, etc. Insa iti bazezi decizia finala si pe factori externi, cum ar fi muzica din fundal? Esti mai dispus sa cumperi un vin frantuzesc daca in magazin se aude o piesa in limba franceza?
 
Cercetatorii au realizat chiar un astfel de studiu, in Marea Britanie. Au expus patru vinuri frantuzesti si patru vinuri nemtesti pe rafturile unui supermarket. Acestea aveau acelasi pret si erau aproximativ la fel. In fiecare zi a saptamanii au redat in mod alternativ muzica germana si muzica frantuzeasca.
 
Rezultatul? In zilele cand in fundal se auzea muzica frantuzeasca, vinul francez s-a vandut in proportie de 77 la suta. Iar in zilele cand in fundal se auzea muzica nemteasca, vinul german a fost cel mai popular, in proportie de 73 la suta. Asadar, muzica a fost un factor decisiv, insa, cu toate acestea, atunci cand au fost intrebati, doar unul din sapte cumparatori au recunoscut ca au fost influentati de muzica din fundal.
 
Atunci cand judecam un produs de pe raft, de cele mai multe ori suntem influentati de factori externi. Vom evalua produsul respectiv in functie de ambalaj, marca si, bineinteles, de popularitatea acestuia. Cu toate ca noi vrem sa credem ca achizitionam un produs datorita calitatilor sale, decizia noastra se bazeaza in mare parte pe modul in care produsul respectiv a fost promovat.
 
Aceeasi bere, descrisa in alte cuvinte, cu alta eticheta si purtand sigla unei alte marci, va avea mereu alt gust. Acelasi lucru este valabil pentru orice alt produs. Desi ne place sa credem ca judecam un produs dupa calitatile sale, il judecam de fapt "superficial".
 
Cu totii cunoastem razboiul dintre Coca-Cola si Pepsi si "paradoxul Pepsi" - faptul ca gustul Pepsi este intotdeauna preferat atunci cand nu stim ce bem, insa Coca-Cola conduce detasat, ca popularitate si vanzari.
 
Concluzia este simpla: atunci cand optam pentru un produs sau altul, decizia noastra are la baza mai multi factori care nu au nimic de a face cu calitatea reala a produsului. Suntem influentati de tot ceea ce subconstientul nostru aduna pe parcursul timpului. Si nu avem ce face.
Autor: Adelina Moisan


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016