Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

STUDIU: Brand-urile nu imbunatatesc calitatea vietii

Tags: brand, calitatea vietii, studiu, havas media, oameni, calitatea vietii

Lord Alan Watson, presedintele Havas Media din Marea Britanie, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, spune ca marketing-ul brand-urilor trebuie sa se schimbe, dupa ce un studiu in randul consumatorilor a relevat faptul ca doar 5% dintre marile branduri au un impact pozitiv asupra calitatii vietii oamenilor, informeaza brandrepublic.com.
Interactionam cu brand-urile aproape in fiecare moment al vietii noastre. Din clipa in care ne trezim, suntem bombardati cu logo-uri, reclame si produse, toate proiecatte pentru a ne face viata mai usoara si pentru a ne conecta cu companiile. Dar sensul acestor interactiuni se pierde pe drun, caci majoritatii oamenilor nu le pasa de brand-uri si sunt de parere ca doar putine dintre acestea au un impact pozitiv asupra vietii lor. Mai mult, brand-urile sunt percepute ca fiind iresponsabile sau doar creatoare de produse si, prin urmare, sunt in pericol, multe dintre ele, sa fie pedepsite de consumatori.

Studiul Havas Media a intervievat 50.000 de persoane din 14 tari, pentru a masura impactul brand-urilor asupra sanatatii, starii de bine, fericirii si relationarii sociale.
 
Intrebati despre procentul brand-urilor care au impact pozitiv. 2.700 de persoane chestionate in Marea Britanie au raspuns ca numai 5%, procentul ridicandu-se, la nivel global, la 20%.
 
Cel mai palpabil rezultat al sondajului “Meaningful Brands” (Brad-uri semnificative, n.r.), care a intervievat consumatori din Franta, Spania, Marea Britanie, Germania, Italia, Mexic, Brazilia, Columbia, Chile, Argentina, China, Japonia, India si SUA, este ca 70% dintre brand-uri pot disparea complet, fara ca cineva sa observe.
 
“In trecut, marketingul traditional s-a focalizat pe vinderea produselor catre consumatori prin povesti si promisiuni”, a declarat Lord Watson. Iar, daca numai 5% dintre brand-uri imbunatatesc simtitor calitatea vietii, trebuie sa analizam cum s-a schimbat marketingul.
 
Sondajul este un semnal de alarma pentru toti oamenii de marketing care trebuie sa inteleaga si sa comunice valorile specifice produselor pentru ca toti consumatorii sa beneficieze cat mai mult.
 
Marks & Spencer a fost ales brand-ul cu cel mai puternic impact pozitiv, caci sustine comertul etic si sustenabil, dar se si implica in relatia cu clientii, prin programe de genul Oxfam Clothing Exchange (oamenii sunt incurajati sa-si aduca hainele vechi la un centru Oxfam si priemsc un voucher de 5 lire sterline pe care-l pot folosi la magazinele M&S).
 
Iata si top 10 al brand-urilor cu cea mai semnificativa influenta in viata consumatorilor:
 
1. Ikea

2. Google

3. Nestlé

4. Danone

5. Leroy Merlin

6. Samsung

7. Microsoft

8. Sony

9. Unilever

10. Bimbo
 
Autor: Alina Negrutiu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


Newsletter zilnic GRATUIT

Comentarii 0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016