Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Un portret eficient al brandului: de ce este esential
Tags: dezvoltare brand, oportunitati, companie, mesaj, social media, clienti
Cand suntem la inceput de drum, cand afacerea poate e inca abia schitata sau ni se pare ca se clatina din toate incheieturile, cand nu avem incredere in noi si inca mai cerem confirmari din toate directiile, avem cam o singura solutie: ne oprim, tragem aer in piept si ne spunem ca putem sa facem orice de unii singuri.
Cand suntem la inceput de drum, cand afacerea poate e inca abia schitata sau ni se pare ca se clatina din toate incheieturile, cand nu avem incredere in noi si inca mai cerem confirmari din toate directiile, avem cam o singura solutie: ne oprim, tragem aer in piept si ne spunem ca putem sa facem orice de unii singuri.
Uneori brandul poate sa ne reprezinte chiar pe noi. Putem sa crestem odata cu el sau putem sa ne dezvoltam prin el viziunea asupra a ceea ce dorim sa transmitem, indiferent de afacerea pe care am initiat-o.
Chiar daca vom avea mereu cate ceva de analizat, intotdeauna vor exista solutii, reguli, raspunsuri si intrebari care sa ne ajute sa mergem mai departe. Indiferent de ceea ce reprezinta brandul, va trebui sa ii identificam punctele forte si avantajele.
Sa luam exemplul unei companii care organizeaza cursuri de dezvoltare personala:
- transmitem un mesaj pozitiv care incurajeaza schimbarea de sine;
- suntem entuziasmati de ceea ce facem;
- ne concentram atentia asupra calitatii produselor sau a serviciilor pe care le oferim;
- suntem profesionisti si avem experienta in domeniu;
- am evoluat mult prin eforturi permanente si invatare continua.
La fel de importanta va fi si lista punctelor slabe. Va trebui sa le recunoastem pentru ca acestea ne ajuta sa crestem in mod considerabil odata identificate si depasite:
- nu reusim sa raspundem in mod eficient cerintelor tuturor clientilor (din punct de vedere al organizarii cursurilor);
- nu am reusit sa ne identificam suficient de concis publicul tinta;
- nu reusim sa comunicam bine in social media.
Ca sa ajungem acolo unde ne dorim va trebui sa muncim mult si sa ne consolidam nu doar brandul, ci si fortele. Pentru ca o minte care nu e odihnita nu va functiona pe termen lung, iar oboseala acumulata ne va face sa credem ca dezvoltarea proiectului nostru este una imposibila. Cand lucram pentru noi, invatam sa ne dezvoltam abilitatile si sa devenim mai buni in ceea ce facem fara sa ne oprim si fara sa ne suprasolicitam, in acelasi timp.
Si invatam sa facem asta avand in minte un singur gand: oricat de multe greseli vom face, oricat de incet vom inainta, vom fi intotdeauna cu un pas inaintea celor care nici macar nu incearca.
Desigur, pentru fiecare caz in parte va trebui sa identificam ce nu functioneaza cum trebuie si ce e nevoie sa schimbam in mai bine. Care sunt punctele forte ale afacerii tale? Ce oferi clientilor tai? Mai apoi, sa nu uitam ca niciun brand nu e perfect si ca puncte slabe exista pana si in cele mai mari companii. E mai bine sa le identificam acum, cat suntem la inceput, inainte ca ceilalti sa le arate cu degetul. Poate ambalajul? Poate modalitatea de plata? Poate strategiile de promovare? Experienta din domeniu? Pretul?
Sa nu ne temem niciodata de greselile pe care le facem si ne erorile pe care le descoperim. Sa le privim intotdeauna ca pe niste oportunitati pentru ca ele ne ajuta sa crestem si sa invatam din mers. Daca simtim ca ne este greu sa identificam de unii singuri atat punctele slabe, cat si avantajele, ii putem intreba oricand pe cei din jurul nostru care sunt acestea pentru a sti mai usor cum sa le indeplinim asteptarile.
Autor: Mihaela Pascu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.