Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unilever a lansat o campanie-pacaleala pe Facebook
Tags: dove, campanie, facebook, femei, dieta
Toata lumea vorbea zilele trecute de noua campanie pe Facebook a brandului Dove care le ajuta pe femei sa inlocuiasca reclamele care incercau sa le jigneasca, folosind termeni ca "celulita" sau "colacei", cu unele ale brandului, fiind astfel ajutate sa-si intareasca stima de sine. Realitatea este cu totul alta: reclamele companiilor rivale nu sunt inlocuite.
Toata lumea vorbea zilele trecute de noua campanie pe Facebook a brandului Dove care le ajuta pe femei sa inlocuiasca reclamele care incercau sa le jigneasca, folosind termeni ca "celulita" sau "colacei", cu unele ale brandului, fiind astfel ajutate sa-si intareasca stima de sine. Realitatea este cu totul alta: reclamele companiilor rivale nu sunt inlocuite.
Campania este, prin urmare, o pacaleala si ar trebui retrasa de pe piata. Asta inainte sa incerce si alte spatii culturale (in afara de Australia, unde s-a lansat). Clipul postat de Unilever pe YouTube (vezi mai jos) este fascinant si le spune privitorilor sa foloseasca noua aplicatie Dove de pe Facebook care le va inlocui reclamele la produse de slabit cu reclame Dove, ceea ce le va face pe femei sa se simta mai bine. Mesajul din reclamele foloite ca substitut, spune clipul, sunt proiectate pentru a le da doamnelor incredere in sine, gen „cat despre trup, bucura-te de cel pe care-l ai”.
Mesajul Dove spune clar ca aplicatia va inlocui reclamele cu "burti":
"O aplicatie Facebook care te lasa sa inlocuiesti acele reclame ce te fac sa te simti aiurea..."
"Mesajul tau le inlocuieste pe cele create a le face pe femei sa se simta prost".
De fapt, nu se intampla nimic din toate astea. Aplicatia The Ad Makeover nu inlocuieste nicio reclama. Facebook nu permite indepartarea lesnicioasa a reclamelor altor companii, fie ele si unele indoielnice.
Un purtator de cuvant al Unilever a recunoscut ca aceasta campanie nu precizeaza in mod exact cum functioneaza aplicatia:
"Aplicatia nu ascunde alte reclame".
"Le permite femeilor sa creeze reclame pentru care Dove va plati pentru a le arata si altor femei".
"Nu poti selecta ce femei vor vedea reclama".
Se intampla rar ca o companie atat de mare sa greseasca atat de grav. Cu siguranta cei de la Facebook vor vrea sa discute intre patru ochi cu cei de la Unilever, inainte ca aceasta campanie sa ajunga in Statele Unite, unde legile impotriva reclamei inselatoare sunt foarte stricte.
Sa recapitulam, pentru a vedea de ce reclama care promoveaza aplicatia este inselatoare. Ni se spune, in termeni destul de vagi, e adevarat, ca toate reclamele targetate de pe wall-ul nostru, cele care ne fac sa scoatem din buzunar pachetul de servetele, vor fi inlocuite de unele inspirationale Dove care, stim bine, ne face sa ne simtim bine in propria piele. Nu se clarifica insa ce anume face compania pentru ca ad-urile, care se vor a fi eliminate, sa dispara cu totul din campul vizual al femeii targetate. In realitate, Dove incurajeaza femeile sa genereze cat mai multe reclame din partea companiei ca sa fie cat mai putine sanse pentru ca celelalte reclame sa ocupe spatiul publicitar de pe Facebook. Oare de cate utilizatoare e nevoie pentru ca Dove sa poata face o schimbare semnificativa?
Va prezentam inca o data videoclipul care este baza acestei povesti:
Autor: Alina Negrutiu
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Recomanda-l prietenilor:
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:
Noteaza folosind stelele
Rating:
Nota:
5
din 5
- 1 vot.
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.